اصطلاح
بسته بندی آرایشی برای ظروف آرایشی (بسته بندی اولیه) و بسته بندی ثانویه عطرها و محصولات آرایشی استفاده می شود . محصولات آرایشی موادی هستند که برای پاکسازی ، زیباسازی و ترویج یک ظاهر پیشرفته و بدون تغییر ساختار یا عملکردهای بدن در نظر گرفته شده اند.
بسته بندی لوازم آرایشی توسط یک هنجار بین المللی تنظیم شده توسط سازمان بین المللی استاندارد سازی و تنظیم شده توسط مقررات ملی یا منطقه ای مانند موارد صادر شده توسط اتحادیه اروپا یا FDA تنظیم می شود . بازاریابان و تولید کنندگان محصولات آرایشی باید مطابق با این آیین نامه باشند تا بتوانند محصولات آرایشی و بهداشتی خود را در حوزه های مربوطه صلاحیت به بازار عرضه کنند .
تاریخچه
یک ظرف آرایشی ، جعبه آرایشی یا رگ آرایشی در سوابق تاریخی ، هم به عنوان مصنوعی ، به عنوان وسایل امدادی در برخی فرهنگ ها یافت می شود ، و گاه در ادبیات تاریخی یا باستان شناسی به آنها مراجعه می شود. آنها گاهی در سبک ها ، شکل ها یا نقوش خاص ایجاد می شوند.
به نام "رگ لوازم آرایشی و بهداشتی در یونان باستان است قطبنما . در مصر باستان آثار باستانی از لوله های کله کتیبه ای کتیبه ای یافت شده است. همچنین قایقهای Kohl ، و قاشقهای Kohl ، که به شکل های تلطیف شده مربوط به ایدئولوژی مصر ، از جمله سلسله مراتب خاص ساخته شده اند.
استفاده از کشتی آرایشی ممکن است به وسایل ریزه کاری ، کلید ماشین ، لوازم جانبی توالت ، به عنوان مثال بست ناخن گسترش یابد. به عنوان یک ظرف انبار غیر توالت ، آن را تبدیل به یک کشتی تمام منظوره ، تزئین شده و مخصوص استفاده می کند.
ظروف در بسیاری از جوامع ، باستانی و مدرن شناخته می شوند. بومیان آمریکا از آمریکا ظروف کوچک بافته شده از مواد سبد، از جمله سوزن است.
مصر باستان
در مصر باستان وسایل توالت در دوره پیش بینی با محصولات آرایشی عاج آغاز شد. همچنین استخوان ، سنگ یا سفال. شانه های عاج و قاشق کهول با اولین شکل همراه بودند ، تم های معمول برای شکل ها به نماد آنخ ، اردک ها ، گل های نیلوفر آبی و غیره تبدیل شدند. در زمان پادشاهی و پادشاهی قدیم ، کاسه ها نیز به صورت مکانیکی از جمله اندازه های مینیاتوری حفر می شدند ، و در زندگی مورد استفاده قرار می گرفتند و همچنین به عنوان کالاهای قبر گنجانده می شدند . کاسه ها یا نوعی کوزه نامرتب بودند ، یا یک توالت "کشتی آرایشی Kohl". خورشید بیابانی یا نیلسیلاب های طغیان شده هنگام طغیان ، هنگام کار در اراضی سیل زده ، نیاز به محافظت از چشم و صورت را با استفاده از رنگ چشم یا خط چشم دارند. از نظر تئوریک نیز توسط مردان مورد استفاده قرار می گرفت. ایجاد پالتهای آرایشی و بهداشتی پیش پرده با "حلقه مخلوط کردن" رنگ چشم آنها ، ممکن است شروع خط تولید مصنوعات آرایشی Kohl بوده باشد. اعتقاد بر این است که مشهور نارمر پالت ، که دانشمندان معتقدند از اتحاد مصر فوقانی و تحتانی یاد می کنند ، چنین کالای آرایشی است ، حتی شاید برای آرایشی و بهداشتی پادشاه.
توضیحات
اصطلاح
بسته بندی آرایشی شامل بسته بندی اولیه و ثانویه است. بسته بندی اولیه که به آن
ظروف آرایشی بهداشتی نیز گفته می شود ، بسته بندی کالای آرایشی است. با کالای آرایشی در تماس مستقیم است. بسته بندی ثانویه بسته بندی بیرونی یک یا چند ظروف آرایشی است. تفاوت مهم بین بسته بندی اولیه و ثانویه در این است که هرگونه اطلاعاتی که برای روشن شدن ایمنی محصول لازم است باید در بسته اصلی ظاهر شود. در غیر این صورت ، بسیاری از اطلاعات مورد نیاز فقط در بسته بندی ثانویه ظاهر می شوند. ظروف آرایشی باید نام توزیع کننده ، مواد تشکیل دهنده آن را داشته باشد، ذخیره سازی ، محتوای اسمی ، شناسایی محصول (مانند شماره دسته) ، اعلامیه های هشدار دهنده و دستورالعمل های استفاده را تعریف کنید. علاوه بر این ، بسته بندی ثانویه باید آدرس توزیع کننده و اطلاعات مربوط به نحوه عملکرد مواد آرایشی را نیز در اختیار داشته باشد. بسته بندی ثانویه نیازی به اخطار شناسایی محصول ندارد. در مواردی که محصول آرایشی فقط توسط یک ظرف منفرد بسته شده باشد ، این ظرف باید تمام اطلاعات را حمل کند.
هدف از
بسته بندی آرایشی
دلایل مختلفی وجود دارد که باید در ظروف آرایشی دقت کرد. آنها نه تنها باید از محصول محافظت کنند بلکه باید برای فروشندگان و درنهایت مصرف کننده راحتی فراهم کنند.
هدف اصلی یک ظرف آرایشی محافظت از محصول در حالی که در انبار یا در حال حمل است. ظرف باید راه حل خوبی باشد که محصول را از خراب شدن محافظت می کند و به حفظ کیفیت آن کمک می کند. این باید یک قسمت جذاب به عنوان بخشی از بازاریابی یک محصول زیبایی باشد.از این رو در ساخت بسته بندی اولیه بسته به محصول مورد نظر از مواد مختلفی استفاده می شود. برای نگهداری عطر معمولا از
شیشه عطر، برای مواد مانند رنگ مو و محصولات شیمیایی از تیوپ های آلومینیومی استفاده می شود.
ظرف باید حاوی برچسب هایی باشد که اطلاعات اساسی در مورد محصول و سازنده را به طور قابل خواندن نشان دهند. این برچسب ها شامل اطلاعات تماس ، مواد تشکیل دهنده ، تاریخ انقضا ، هشدارها و دستورالعمل ها می باشد. برچسب ها نه تنها محصولات و منشأ آنها را مشخص می کنند ، بلکه حقایق را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند که نمی توانند گیج کننده یا گمراه کننده باشند.
در حالت ایده آل ، این ظرف از مواد بادوام ساخته شده است تا ماندگاری بالایی را به محصول ببخشد. این باید حتی بیشتر از مصرف مصرف شده باشد. باز و بسته شدن مکرر ظرف می تواند به مرور زمان وضعیت آن را تحت تأثیر قرار دهد. درنهایت ، ظرف باید از محصول محافظت کند تا جایی که محصولی امن برای مصرف انسان باشد. به عبارت دیگر ، ظرف باید محصول را از گرد و غبار ، گرد و غبار و میکروب ها محافظت کند.
زیبایی شناسی از ظرف در نظر گرفته بسیار مهم از محصولات آرایشی و بهداشتی به طور عمده به فروش می رسد تصویر نام تجاری . از آنجا که محصولات آرایشی دارو یا محصولات بقا محسوب نمی شوند ، بازاریابی محصولات آرایشی به میزان زیادی به ارتباط آگاهی از برند با احساس وابسته است. ظرف باید احساساتی را در مورد چگونگی بهبود محصول در ظاهر و نگرش فرد به شما منتقل کند. در بسیاری از مواقع مواد آرایشی مجدداً مورد استفاده مجدد قرار گرفته و دوباره مورد استفاده قرار می گیرند تا به آنها نمایان تر شود.
حفاظت
هدف اصلی یک ظرف انبار کردن محصول به گونه ای است که از طریق انبار ، حمل و نقل و حمل آن تخریب نشود. تخریب و آسیب می تواند به دلایل مختلف ایجاد شود. این دلایل را می توان به دلایل بیولوژیکی ، شیمیایی ، حرارتی ، آسیب های ناشی از تابش و آسیب ناشی از تعامل انسان ، منابع الکتریکی یا فشار طبقه بندی کرد .
علاوه بر محافظت از محصول ، بسته بندی نیز نقش بزرگی در بازاریابی محصولات آرایشی و بهداشتی بازی می کند. در حالی که کیفیت محصول عامل اصلی موفقیت محصول است ، بسته بندی آن باید جذاب باشد زیرا این جوهر بازاریابی زیبایی است. طراحی بسته بندی باید تخیل را به خود جلب کند و با افزایش ظاهر در ارتباط باشد. یکی از کلیدهای بسته بندی جذاب استفاده هنری از رنگ ها است. بیشترین اهمیت برای بازاریاب بسته بندی ثانویه خارجی است. با این حال ، لوازم آرایشی وجود دارد که در یک ظرف لوازم آرایشی توزیع می شود.
راحتی استفاده از محصول نیز در طراحی بسته بندی آرایشی تأثیر به سزایی دارد. به طور مثال نوع بسته بندی کرم به صورت
قوطی کرم کوچک و بزرگ و یا استفاده از
پمپ اسپری روی
بطری اسپری ها و تیوپ های نرم پلاستیکی در استفاده آسان و استفاده از تمام محصول تا قطره آخر تأثیر زیادی دارد و در جذب مخاطب تأثیر شگفت انگیزی نیز دارد.
ایجاد آگاهی از مارک
بسته های آرایشی نه تنها باید زیبایی را انتقال دهند بلکه باید با آگاهی از برند برابر باشند . از آنجا که بسته بندی همان چیزی است که مصرف کننده در ابتدا می بیند ، در شکل گیری ادراک درباره محصول بسیار تأثیر دارد. بخشی از آگاهی از مارک تجاری برای یک محصول آرایشی ، آن را با احساسات مرتبط می کند . از آنجا که این محصول بقا نیست ، به بازار عرضه می شود که تمایل به تقویت ظاهر را دارد. بسته بندی باید این احساسات را تحریک کند.
برچسب زدن
برچسب ها به مصرف کنندگان می گویند که باید در مورد محصول بدانند ، تا آنجا که چگونه از آن استفاده کنند و از کجا تهیه شده است. شرکت ها باید مواد و عملکرد محصول را به ویژه هنگامی که نامشخص باشد لیست کنند. برچسب باید حاوی اطلاعات تماس با نهاد مسئول فروش محصول باشد. برچسب ها همچنین اطلاعات ردیابی محصول را ارائه می دهند.
خواندن این برچسب آسان است ، به ویژه برای مشتری که محصول در آن نمایش داده می شود. ترکیبات خاصی مانند عطرها را می توان به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده ذکر کرد. بسته های ثانویه همان چیزی است که مصرف کننده آن را بیرونی ترین بسته می داند. بسته های اولیه در بسته دوم قرار دارند. اطلاعات خاصی می توانند فقط در بسته های ثانویه ظاهر شوند. مهمترین اطلاعات ، به ویژه اگر محصول مستعد سوءاستفاده باشد ، باید در بسته بندی اولیه و ثانویه نمایش داده شود.
صحت اطلاعات
یکی از مهمترین جنبه های مقررات مربوط به برچسب زدن ، دقیق بودن اطلاعات است. اگرچه FDA منابع لازم برای بازرسی از محصولات آرایشی و بهداشتی موجود در بازار را ندارد ، اما می تواند مجازات هایی را برای تخلفات مختلف از جمله بسته بندی و برچسب زدن مجازات کند. این وظیفه سازنده است که اطمینان حاصل کند که محصول آن برای مصرف عمومی بی خطر است.
بسته بندی در چند لایه
بسیاری اوقات محصولات آرایشی در چند لایه بسته بندی می شوند. هر زمان تشخیص برای مصرف کننده دشوار است ، باید تعداد واحدها را در بسته بیرونی ذکر کرد ، که باید در مورد نحوه استفاده از محصول و هشدارهای مربوط به این که در صورت سوء استفاده چه باید کرد ، ذکر شود. ضروری است که این محصول از عناصر محیطی مانند قالب و باکتری محافظت شود .
بسته بندی باید به اندازه کافی باشد تا از خصوصیات مکانیکی ، حرارتی ، بیولوژیکی و شیمیایی محصول محافظت کند. همچنین باید به اندازه کافی قوی باشد که در مقابل لکه های انسان و آسیب های پرتوی مقاومت کند .جلوگیری از گمراه کردن اطلاعات
هیچ یک از اطلاعات از جمله نام و آدرس ممکن است گمراه کننده نباشد. کلمات را می توان به اختصار تنها در صورتی که مشخص است که آنها چه چیزی را نشان می دهند ، بیان کرد. تمام متن باید به وضوح روی بسته بندی چاپ شود. بسته های کوچکتر که در آن متن خواندن بسیار دشوار است ، باید دارای برچسب هایی با متن خوانا باشند.
لیست مواد تشکیل دهنده
مواد لازم باید با ترتیب اولویت بندی شده با مواد اولویت دار 1٪ یا بیشتر از حجم ارائه شوند. این مواد باید بر اساس وزن ، به ترتیب نزولی لیست شوند. این گروه از مواد تشکیل دهنده متعاقب آن دسته از مواردی هستند که 1٪ یا کمتر از محصول را تشکیل می دهند و به هر ترتیب لیست می کنند. همچنین ممکن است رنگها به هر ترتیب لیست شوند.
جنبه های زیست محیطی
موادی که برای ظروف آرایشی مورد استفاده قرار می گیرند هم به دلایل محافظتی و هم از نظر پایدار نگران کننده هستند. ظرف باید از محصول در برابر عناصر محیطی محافظت کند و همچنین باید در جهت راه حل های سازگار با محیط زیست حرکت کند. به عبارت دیگر ، هرچه ظرف قابل بازیافت بیشتر ظرف باشد ، هم از نظر محیط و هم به صرفه بودن ، بهتر است. برخی از عواملی که در ماندگاری ظروف تأثیر می گذارد شامل نحوه واکنش ماده محصول به استفاده ، ترکیب شیمیایی و زیست شناسی است. ضروری است که ظرف قادر به مقاومت در برابر قالب و کپک و همچنین آلودگی ها باشد.
ظرف باید از موادی باشد که در برابر دمای گرم یا سرد مقاوم هستند. همچنین باید از محصول در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کند ، که به طور بالقوه می تواند به محصول آسیب برساند. ظرف همچنین نمی تواند مواد محصول را جذب کند. به طور سنتی از مواد پلاستیکی یا شیشه ای برای تهیه لوازم آرایشی استفاده شده است. آلومینیوم به دلیل کیفیت سبک و در عین حال محکم ، انعطاف پذیری ، دوام و بازیافت مجدد ، تبدیل به یک نوع محبوب ظروف شده است. یک عامل اصلی در استفاده از چه نوع مواد برای ظروف ، چگونگی سازگاری مواد با محصول است.
مواد بسته بندی پلاستیکی به دلیل اثرات آلاینده آنها به ویژه در محیط دریایی مورد بحث و گفتگو است. در سال 2014 ، یک مطالعه علمی میزان پلاستیک شناور در اقیانوس های جهان را به 5 تریلیون قطعه با وزن انباشته 250 هزار تن تخمین زده است .