کمری بهعنوان بخشی از نام تجاری تویوتا، از سال ۱۹۸۲ تاکنون در خط تولید این شرکت جای گرفته است. سدان میان ردهای که همواره موردتوجه خریداران بوده و چندین بار عنوان پرفروشترین خودرو سال را به چنگ آورده است. این خودرو در سراسر زندگیاش چندین نسل را پشت سر گذاشته است و اغلب از نظر مکانیکی، سبک و فنآوری در حال رشد و بهبود بوده است.
ظاهر
در حال حاضر شاهد نسل یازدهم این سدان ژاپنی هستیم که فیسلیفت نسل قبلیاش است و عمده تغییراتی که توسط دکترین اسپیندل انجام شده شامل چراغهای جلو باریکتر و جلوپنجره مشبک بزرگ میشود که چهره جسورانهای به آن بخشیده است. تفاوتهای ظریف میان کمری، کرولا و آوالون نشان از یک DNA مشترک است.
در کابین
در داخل، کمری یک روند تکاملی را طی کرده است و تمامی تغییرات باعث شده تا کابین لذتبخشتر از مدل قبلی باشد. حفظ جاداری و راحتی در نسخه ۲۰۱۶ یک گام مثبت است.
مهندسی
تویوتا برای به چالش کشیدن امثال نیسان آلتیما، فنآوری این سدان خانوادگی را بالابرده و در حال حاضر از یک صفحهنمایش کاملاً قابل تنظیم چندرسانهای همراه با ابزار قطبنما، سیستم صوتی JBL همراه ۱۰ بلندگو و مجموعهای از ویژگیهای ایمنی ازجمله کیسه هوای جانبی، پردهای و کیسه هوای زانو برخوردار است.
در زیر کاپوت چه خبر است
زیر کاپوت کمری S یک موتور چهار سیلندر ۲.۵ لیتری با توان ۱۷۸ اسببخار قرارگرفته که در مدلهای محدود SE و SE+ توان تولیدی به ۱۸۱ اسببخار میرسد. گشتاور هم به ترتیب ۲۳۱ نیوتنمتر و ۲۳۵ نیوتنمتر است. کمکفنرهای جدید نقش مهمی در بهبود کیفیت سواری و چابکی این سدان طویل ۴، ۸۴۹ میلیمتری بازی میکند.
جمعبندی
تویوتا کمری ۲۰۱۶ ویژگیهای کیفیت، دوام و قابلیت اطمینان را از مدلهای قبلی به ارث برده و حتی بهتر شده است. درواقع باید گفت بهترین کمری است که تا به حال عرضهشده، هرچند تنها یک تجدیدنظر در طراحی آن صورت گرفته اما در حال حاضر این سدان ژاپنی در اوج زندگی خود به سر میبرد.
منبع :
خرید و فروش خودرو