تالار گفتمان عروس

نسخه کامل: طرز تهیه حمص لبنانی خوشمزه
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
طرز تهیه حمص , در این مطلب نیز می خواهیم یک غذای لبانی و مخصوص عربی ها که خیلی مشهور است. در ایران جنوبی ها به این غذا هوموس نیز می گوییند و فواید بسیاری دارد را آموزش دهیم.این غذا برگرفته شده از نخود و ارده می باشد و فواید و خاصیت های بسیار زیادی دارد.
[تصویر:  Hummus-sargarmi-450x347.jpg]
مواد لازم حمص
نخود خام200 گرم
ارده کنجد3 قاشق غذا خوری
روغن زیتون3 قاشق غذا خوری
سیر1 حبه
نمکبه مقدار لازم
فلفل سیاهبه مقدار لازم
لیمو ترش1 الی 2 عدد
آب2 لیوان
طرز تهیه حمص
در این مطلب همراه ما باشید با طرز تهیه حمص لبنانی خوشمزه , در ابتدا بهتون یادآوری کنم که از شب قبل باید نخودها را توی آب بگذارید تا خیس شوند و چندبار آب آنها را عوض کنید.با اینکار نرم تر می شوند و زودتر می پزند.سپس آب نخودها را خالی کنید و بعد درون قابلمه ای دو لیوان آب بریزید و نخودها را درون قابلمه بریزید و بگذرید تا نخودها بپزند.بعد از اینکه نخودها پختن آب نخودها را میگیریم البته حدود یک سوم از آب آنها را نگه میداریم.
بعد از انجام مراحل بالا، نخود را با یک حبه سیر مخلوط کرده و آنها را درون غذا ساز میریزیم تا کاملا با هم مخلوط شده و پودر شوند.حالا نوبت به درست کردن ارده می رسد.برای اینکار کافیست درون ظرفی کمی روغن زیتون به همراه ارده و لیمو ترش و نمک و فلفل بریزید و آنها را با هم مخلوط کنید.بعد نخود و سیر پودر شده رو به ارده مون اضافه می کنیم و آنها را دوباره مخلوط و هم می زنیم.سپس دوباره مواد رو درون غذا ساز میگذاریم تا یک دور دیگه آنها کاملا با هم مخلوط شوند.حالا حمص ما حاضر است می توانید آن را به همراه روغن زیتون و کمی سبزی نیز سرو کنید. نوش جان
لینک مرجع