تالار گفتمان عروس

نسخه کامل: راه صحیح انتخاب همسر
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
ازدواج، آسان نیست!
بله! ازدواج کردن آسان نیست. برای این امر مهم باید بسیار اندیشید و به فکر فرورفت، نقشه‌ها کشید، مشورت کرد و خلاصه کاری کرد که عاقبت، پشیمانی به بار نیاورد.
به همان اندازه که نباید از ازدواج ترسید، به همان اندازه هم این اتفاق بزرگ را نباید سرسری گرفت. ازدواج‌هایی که از روی شتاب‌زدگی و عجله صورت می‌گیرند، ازدواج‌هایی که از روی ساده‌اندیشی و خوش‌بینی زیاد صورت می‌گیرند، ازدواج‌هایی که از روی فریبکاری صورت می‌گیرند، و بالاخره ازدواج‌هایی که پایه و اساس آن‌ها روی چشم‌ و هم‌چشمی است، سرانجام خوشی ندارند.
در مطالب زیر، به شرح ازدواج‌هایی که آسیب‌پذیری‌شان زیاد است می‌پردازیم تا زوج‌های جوان نگویند که معیاری درست ‌و حسابی نداشتیم و از روی ناآگاهی به ازدواج نامناسبی تن دادیم!
مورد اول را در همین مقاله و موارد دوم و سوم را در مقاله های بعدی شرح خواهم داد
مشورت در امر ازدواج
اختلاف فکری و فرهنگی با خانواده همسر

دختر جوانی که در رؤیاهایش مرد قدبلندی که موهایش را بر پیشانی‌اش ریخته و گردنی افراشته و عضلانی دارد، صاحب چشم‌های نافذ درشت و سیاهی است، هیکل ورزش‌کارانه‌ای دارد و ...، او فقط این‌ها را می‌بیند؛ یا حتی وقتی با مردی آشنا می‌شود که ولو اندکی از مشخصات فوق را دارد، بدون این‌که درباره‌اش به تحقیق و تفحص بپردازد، به او دل می‌بندد، درحالی‌که هنوز اطلاعاتش دربارۀ مرد، تکمیل‌نشده و درواقع از او هیچ نمی‌داند اما یکسره خود را پایبند او می‌یابد.
در این شرایط خیال می‌کند که رؤیاهایش به حقیقت پیوسته است و مرد ایده آل خود را که مهروموم‌ها به او فکر می‌کرده همین شخص است که امروز سر راهش قرارگرفته، سر از پای نمی‌شناسد و به سایر حقایق تلخی که پیرامون این جوان وجود دارد فکر نمی‌کند.
او خوش باورانه به خود می‌گوید «این همان کسی است که سالها در آرزویش بودم!» و دیگر به فکر این نیست که آیا او شغل ثابتی دارد یا نه؟ آیا قادر هست که نیازهای مادی او را تأمین کند یا نه؟ او در این فکر نیست که گذشتۀ او را با دقت پیگیری و ارزیابی کند. دختر جوان در این فکر نیست که هرچه زودتر در کنار این پسر جوان قرار بگیرد. هرچه والدینش او را دعوت به صبر و حوصله می‌کنند، او بیشتر بی‌قراری می‌کند.
چشم‌های این دختر در چنین شرایطی خوب نمی‌بیند. او سر از پا نشناخته در این خیال خوش است که بالاخره رؤیاهایش به حقیقت پیوسته است!... این نوع ازدواج‌ها به‌ندرت – و فقط به‌ندرت – پایان خوشی خواهند داشت؛ تازه اگر سایر عوامل خوشبختی هم وجود داشته باشند.
لینک مرجع