تالار گفتمان عروس

نسخه کامل: حل اختلاف و تضاد بین زن و شوهر
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
دو سوال مهم و اساسی از گذشته تا به امروز مطرح بوده و هست که چه عاملی باعث می شود دختر و پسری که اختلاف و تضاد هایی با همدیگر دارند ازدواج کنند و چگونه ممکن است که این ها بعد از ازدواج به تفاهم برسند؟
زن و مرد یا تشابه دارند یا تضاد. اگر تشابه داشته باشند مثل این می ماند که مثلا مرد از لحاظ فکری مثل همسرش فکر کند پس در این جا مرد ، زن را برای ازدواج تایید نکرده بلکه خود را تایید کرده چون می خواهد همسرش هم مثل او فکر کند ، تصمیم بگیرد تا کارهای خود را تایید کند.
گاهی زن و مرد به دلیل تضاد به طرف هم می روند به این دلیل که می خواهند همدیگر را تکمیل کنند. مثلا یک آدم بدبین به طرف یک آدم خوش بین می رود یا یک آدم برون گرا و اجتماعی به دنبال یک آدم درون گرا می رود. در حقیقت به این خاطر به سمت هم کشیده می شوند که همدیگر را تکمیل کنند ولی بعد از چند سالی که با هم زندگی می کنند به این فکر می افتند که همدیگر را تغییر دهند و هر کدام سعی می کنند دیگری را شبیه خود کند.
پس برای تفاهم باید چکار کرد؟

توصیه ی من به عنوان یک مشاوره خانواده این است که شما به خاطر همین تضادها و تفاوت ها به سمت هم کشیده شدید پس چرا دست از سر هم بر نمی دارید همسرتان را قبول کنید چون عضو تکمیل کننده ی شماست.
زن و شوهر را نمی توان تغییر داد بزرگترین احترامی که زن و شوهر می توانند به هم بگذارند این است که شرایط همدیگر را همان طوری که هست درک کنند و بپذیرند.
لینک مرجع