تالار گفتمان عروس

نسخه کامل: باورهای پزشکی خارج از رده: ۶-اگر دیورتیکولیت دارید نباید آجیل بخورید؟
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
نویسنده: حامد حاتمی خرداد ۹, ۱۳۹۲



[تصویر:  nuts.jpg]
در مجموعه باورهای پزشکی خارج از رده، شما را با باورهای پزشکی که امروزه دیگر مورد قبول پزشکان نیستند، آشنا می کنیم؛ و حالا باور ششم:
باور قدیمی: اگر دیورتیکلوز دارید نباید تخمه، آجیل، پف فیل و چنین چیزهایی بخورید
دیورتیکلیت یک بیماری دستگاه گوارش است که مشخصه آن گشاد شدن روده بزرگ در بعضی نقاط است که باعث میشود دیورتیکول هایی (مثل کیسه های کوچک) از دیواره روده بیرون بزنند. در سالهای گذشته عده زیادی بر این عقیده بودند که مصرف آجیل و تخمه ها ممکن است باعث عارضه دار شدن دیورتیکول ها بشود. چرا که ممکن است این تخمه ها درون دیوتیکول جای بگیرند و با ایجاد انسداد، باعث عفونت یا خونریزی آنجا شوند.
[تصویر:  diverticulosis.jpg]
توصیه جدید: چرا نباید آجیل و تخمه بخورید؟ خودتان را از این منابع سرشار غذایی محروم نکنید
بر اساس مطالعه ای که بر روی ۵۰ هزار نفر صورت گرفته و نتایج آن در Journal of the American Medical Association منتشر شده است، مصرف این مواد غذایی هیچ تاثیری در بالا بردن ریسک عفونت و خونریزی و عوارض دیورتیکولوز در بیماران ندارد؛ بر عکس ، مصرف آجیل به دلیل فیبر بالایی که دارد به روده ها کمک هم می کند. دکتر شث می گوید: اگر می خواهید احتمال بروز دیورتیکول در شما پایین باشد، بهتر است از میوه جات و آجیلها به حد کافی استفاده کنید تا یکی از میلیونها فردی که در سنین بالای ۶۰ سال دچار این بیماری می شوند، نباشید.
لینک مرجع