تالار گفتمان عروس

نسخه کامل: پیتزا ها
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
پیتزای مرغ

[تصویر:  1165928605_chicken_pizza1.jpg]
مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا :


آب ولرم : یک و یک دوم پیمانه
پودر خمیرترش : یک و یک دوم قاشق چایخوری
روغن زیتون : 4 قاشق سوپخوری
نمک : یک دومقاشق چایخوری
آرد : سه و یک سوم پیمانه
پنیر گودا : 100 گرم

طرز تهیه :

آب ولرم را با پودر خمیر ترش و نمک مخلوط کرده و با قاشق چوبی به هم می زنیمتا کاملا در آب حل شود
بعد از 10 دقیقه آرد را اضافه کرده ورز می دهیم و روغنزیتون را نیز به تدریج به خمیر اضافه کرده و حدود 7 دقیقه آن را ورز می دهیم اگرخمیر به دست چسبید کمی آرد مازاد بر اندازه داده شده به آن اضافه می کنیم تاچسبندگی از بین برود . خمیر را به مدت 30 دقیقه در کاسه ای قرار داده و روی آن رابا دستمال تمیزی می پوشانیم سپس پنیر رنده شده را به خمیر اضافه کرده ورز می دهیمتا کاملا با هم مخلوط شوند . به این ترتیب خمیر آماده پخت می باشد .

مواد لازم برای تهیه پیتزا :

سینه مرغ خلال شده : 2 عدد
پیازچه خرد شده : یک سوم پیمانه
روغن زیتون : 3 قاشق سوپخوری
زعفران حل شده : 3 قاشق سوپخوری
قارچ خردشده : یک دوم پیمانه
فلفل دلمه ای قرمز خرد شده :1 عدد
جعفری خرد شده : یکچهارم پیمانه
پنیر موزارلا و گودا : از هر کدام 150 گرم
پودر آویشن و نمک وفلفل سیاه : به میزان کافی

طرز تهیه :

روغن زیتون را در تابه ریخته و آن راروی حرارت قرار می دهیم . سپس سینه مرغ و فلفل دلمه ای و پیازچه و قارچ و جعفری خردشده و نمک و فلفل را به آن اضافه کرده تفت می دهیم . آنگاه روغن اضافی مواد را ازظرف خارج می کنیم . ظرف گردی را به قطر 28 سانتیمتر انتخاب می کنیم و کف آن را باروغن مایع به وسیله برس چرب کرده و خمیر پیتزا را در آن پهن می کنیم . سپس مواد رابر روی خمیر ریخته و در آخر پنیر را رنده کرده و همراه با پودر آویشن بر روی پیتزامی ریزیم . پیتزا را به مدت 10 دقیقه کف فر و 20 دقیقه در طبقه میانی فر قرار میدهیم تا پخته شود.






پیتزا با خمیر گندم کامل


[تصویر:  pizza-1-200.jpg]

میتوانید نان این پیتزا را پس از طلایی شدن با پارچه ای پوشانده، در دمای اتاق نگه دارید تا کاملا سرد شود و هر زمان که میل داشتید محتویات آنرا اضافه کرده، نوش جان کنید.


مواد لازم
• 450 گرم خمیر نان گندم کامل (میتوانید از فروشگاههای نان فانتزی تهیه کنید)
• 1 پیازچه یا تره فرنگی کوچک
• ¼ یک فلفل دلمه ای متوسط زرد یا سبز
• ½ پیمانه سس گوجه فرنگی مخصوص پیتزا آماده یا خانگی (مخلوط سس گوجه فرنگی، ادویه، کمی شکر و آب گوجه فرنگی برای رقیق شدن)
• 1 و نیم پیمانه پنیر پیتزای رنده شده یا مخلوطی از چند پنیر مورد علاقه
• انواع سبزیجات، پپرونی خرد شده، قارچ تازه و ... به مقدار دلخواه

روش تهیه
1. خمیر نان را به شکل دایره ای به قطر 28 سانتیمتر، روی سطحی که کمی آرد پاشیده اید باز کنید. خمیر را به قالب پیتزا یا پای (ترجیحا از نوعی که کف آن جدا میشود) منتقل کنید و آن را در کف ظرف و کناره های آن فشار دهید تا به شکل قالب دربیاید. سپس تمام سطح آن را با چنگال سوراخ کنید تا پف نکند. خمیر را به مدت 12 تا 15 دقیقه در فری که روی حرارت 400 درجه فارنهایت یا 204 درجه سانتیگراد گرم شده قرار دهید تا طلایی شود.

2. در این فاصله، پیازچه یا تره فرنگی و فلفل دلمه ای را به شکل نوارهای باریک ببرید. در یک ماهیتابه متوسط مقدار کمی آب جوش ریخته فلفل و پیازچه را به مدت 2 تا 3 دقیقه در آن میپزیم تا کمی نرم شود، سپس در آبکش میریزیم تا آب آن کاملا گرفته شود.

3. روی خمیر پخته و داغ را با سس پیتزا میپوشانیم، پنیر را روی آن پخش کرده، پیازچه یا تره فرنگی و فلفلها و همچنین باقی مواد مورد علاقه خود را روی آن قرار میدهیم.

4. پیتزا را به مدت 10 تا 15 دقیقه یا تا زمانی که پنیر آب شده و پیتزا کاما داغ و پخته شود، داخل فر قرار میدهیم.

5. نکته : "نان این پیتزا را میتوان از قبل تهیه کرد و به مدت 24 ساعت در کسه یا ظرف دربسته و در دمای داخل اتاق نگهداری نمود."

پیتزای کلاسیک مارگاریتا


[تصویر:  margherita-200.jpg]

این پیتزای کلاسیک در سال 1889 توسط رافائل اسپوزیتو (Raffaele Esposit) پیتزا پز اهل ناپل و به افتخار ملکه مارگاریتا تهیه شد و از موفقیت آن چنین نتیجه گرفته میشوند که به طبع ملکه نیز خوش آمده است.


مواد لازم برای خمیر
• 2 ¼ تا 3 ¼ پیمانه آرد
• یک بسته مخمر
• ¼ ق.چ. نمک
• 1 پیمانه آب گرم
• 2 ق.س. روغن مایع یا روغن زیتون

روش تهیه خمیر
1- 1 و ¼ آرد، مخمر و نمک را در یک کاسه بزرگ مخلوط کرده، آب و روغن را به آن اضافه میکنیم و با سرعت پایین همزن برقی به مدت 30 ثانیه آن را بهم میزنیم. مواد چسبیده شده به کناره های ظرف را به طور مداوم با همزن میگیریم. سپس مواد را به مدت 3 دقیقه با سرعت بالا بهم میزنیم. به کمک یک قاشق تا جای ممکن از باقی آرد به این مایه اضافه کرده، مخلوط میکنیم. سپس خمیر را بر روی سطحی آرد پاشی شده قرار داده، بقیه آرد را با دست به آن اضافه کرده، خمیر را در کل به مدت 6 تا 8 دقیقه ورز میدهیم تا اینکه خمیری نسبتا سفت با سطحی نرم و ارتجاعی به دست آید. خمیر را به دو قسمت تقسیم کرده، رویش را میپوشانیم و میگذاریم 10 دقیقه استراحت کند.

2- شما میتوانید به این ترکیب، مقدار 2 قاشق چایخوری از سبزیجات معطر مورد علاقه خود، همراه با یک یا دو عدد سیر له شده اضافه نمایید و خمیری معطر داشته باشید.

مواد لازم برای روی پیتزا
• 1 ق.س. روغن زیتون
• 400 گرم کنسرو گوجه فرنگی خرد شده یا نیم کیلو گوجه فرنگی پوست گرفته، پخته و خرد شده (حدود 1 و 3/1 پیمانه)
• 1 ق.س. ریحان تازه خرد شده
• 2 حبه سیر ریز خرد شده
• 2 ق.س. رب گوجه فرنگی
• 450 گرم پنیر موتزارلا ورقه شده
• برگ تازه ریحان

روش تهیه
1- فر را با حرارت 375 درجه فارنهایت یا 190 درجه سانتیگراد روشن کنید. خمیر پیتزا را روی سطحی آرد پاشی شده به اندازه ظرف/ظرفها پهن کنید و در قالب قرار دهید. با استفاده از یک کفگیر سوراخدار کوچک، روغن زیتون را قطره قطره روی خمیر بریزید.

2- برای تهیه سس، گوجه فرنگیهای پخته، ریحان خرد شده، سیر و رب گوجه فرنگی را در یک کاسه متوسط مخلوط کنید و یک لایه نازک از سس روی خمیر بریزید.

3- پیتزاها را به مدت 15 دقیقه در فر بپزید. سپس آنها را از فر خارج کرده، ورقه های پنیر را در یک لایه روی سس بچینید، دوباره پیتزاها را به مدت 10 تا 13 دقیقه در فر قرار دهید. سپس آنها را با برگ تازه ریحان تزئین کرده، برش بزنید و فورا سرو نمایید.
پیتزا چهار فصل

این‌ پیتزا با چهار طعم‌ مختلف‌، هر ذایقه‌ای‌ را راضی‌ خواهد کرد.

مواد لازم‌:
خمیر پیتزای‌ آماده‌: یک‌ عدد (بستگی‌ به‌ تعدادنفرات‌ دارد)
مواد لازم‌ برای‌ روی‌ خمیر:
کنسرو میگو: 220 گرم‌
قارچ‌: 8 عدد
پنیر پیتزا: 125 گرم‌
کنسرو ماهی‌ کیلکا یا کولی‌: 60 گرم‌

آرتیشو (کنگر فرنگی‌): 2 قوطی‌

گوشت‌ گوساله‌: 125 گرم‌
گوجه‌ فرنگی‌ متوسط: 4 عدد
نمک‌: نصف‌ قاشق‌ چایخوری‌
آویشن‌: نصف‌ قاشق‌ چایخوری‌
روغن‌ زیتون‌: 2 قاشق‌ غذاخوری‌
ریحان‌، مرزه‌ و جعفری‌: مقداری‌ برای‌ تزیین‌
طرز تهیه‌:
در مرحله‌ اول‌ کمی‌ آرد روی‌ سطح‌ تمیزی‌بپاشید. خمیر پیتزا را دو قسمت‌ کرده‌ و به‌ قطر 25سانتی‌متر پهن‌ کنید. سینی‌ فر را چرب‌ کرده‌ وخمیرها را در آن‌ قرار دهید. حاشیه‌ خمیر را کمی‌به‌ طرف‌ داخل‌ تا کنید تا لبه‌ آن‌ کمی‌ کلفت‌تر شودو تا زمانی‌ که‌ مواد روی‌ پیتزا را آماده‌ می‌کنید،آن‌ را در محل‌ گرمی‌ قرار دهید. فر را روی‌200درجه‌ سانتی‌گراد (400 درجه‌ فارنهایت‌)گرم‌ کنید.
در مرحله‌ بعد آب‌ قوطی‌ آرتیشو و میگو راخالی‌ کنید و آرتیشو را 4 قسمت‌ کنید. قارچ‌ها رانیز شسته‌ و ورقه‌ ورقه‌ کنید. آن‌ گاه‌ گوشت‌ها راباریک‌ باریک‌ بریده‌ و پنیر را رنده‌ و هسته‌های‌زیتون‌ را نیز بگیرید. هر کدام‌ از ماهی‌های‌ کیلکا رااز وسط نصف‌ کنید و روی‌ گوجه‌ فرنگی‌هاآبجوش‌ بریزید و بگذارید 30 ثانیه‌ در آن‌ باقی‌بماند. با ریختن‌ آب‌ سرد روی‌ گوجه‌ها، پوستشان‌را به‌ راحتی‌ جدا کنید. سپس‌ گوجه‌ها را به‌ شکل‌نگینی‌ خرد کنید و در کاسه‌ای‌ بریزید و نمک‌ وآویشن‌ را به‌ آن‌ اضافه‌ نمایید.
در این‌ هنگام‌ هر خمیر را به‌ 4 قسمت‌ تقسیم‌کنید. یک‌ قسمت‌ را با میگو و آرتیشو، یک‌ قسمت‌را باقارچ‌ و گوشت‌، قسمت‌ سوم‌ را با پنیر، زیتون‌ وماهی‌ و قسمت‌ آخر را با گوجه‌ فرنگی‌ها بپوشانید.روغن‌ را روی‌ پیتزا بریزید و بگذارید به‌ مدت‌ 35دقیقه‌، تا زمانی‌ که‌ خمیر برشته‌ و طلایی‌ شود، درفر بماند. وقتی‌ نیمی‌ از زمان‌ پخت‌ طی‌ شد، جای‌سینی‌ها را با هم‌ عوض‌ کنید.
در مرحله‌ آخر پیتزا را چهار تکه‌ کرده‌ و باسبزیجات‌ تازه‌ تزیین‌ کرده‌، گرم‌ روی‌ میز بچینید.
ارزش‌ غذایی‌:
کالری‌: 45 کیلو کالری‌
پروتئین‌: 23 گرم‌
چربی‌: 18 گرم‌
هیدرات‌ کربن‌: 45 گرم
پیتزا سیب زمینی
[تصویر:  1181826786_potato_cake.jpg]
مواد لازم جهت تهیه پوره:
سیب زمینی=1 کیلو
تخم مرغ=1 عدد
شیر=100 سی سی
نمک و فلفل=به مقدار لازم
مواد لازم جهت تهیه خوراک:
پیاز=1 عدد بزرگ
گوشت چرخ کرده=نیم کیلو
سوسیس=200 گرم
قارچ=300 گرم
فلفل دلمه ای سبز=2 عدد
رب گوجه فرنگی=2 قاشق غذا خوری
پنیر پیتزا رنده شده=400 گرم
روغن مایع=به مقدار لازم
نمک، فلفل، زردچوبه و آویشن=به مقدار لازم
طرز تهیه:
ابتدا سیب زمینی ها را پوست گرفته و با شیر و نمک و فلفل می گذاریم تا بپزد. ( بهتر است با توان 900 وات / 12 دقیقه در ماکروویو این کار انجام شود). پس از اینکه سیب زمینی ها کاملا پخته شد آن را له کرده و با یک عدد تخم مرغ مخلوط می نمائیم. سپس پوره را در یک ظرف نسبتأ بزرگ تخت، کاملا تخت می کنیم.
برای تهیه خوراک ابتدا پیاز را خرد کرده و با مقداری روغن تفت می دهیم تا طلایی شود سپس زردچوبه را اضافه نموده و بعد گوشت چرخ شده را اضافه کرده و تفت می دهیم. بعد از اینکه گوشت سرخ شد به ترتیب سوسیس خرد شده، قارچ خرد شده و فلفل دلمه ای خرد شده را به مواد اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا سرخ شود. سپس در ظرف جداگانه ای کمی رب را با روغن سرخ می کنیم و به مواد اضافه میکنیم. نهایتا نمک، فلفل و آویشن را به خوراک اضافه می نمائیم.خوراک آماده شده را روی پوره کاملا پخش می کنیم و نهایتا ژنیر پیتزای رنده شده را روی تمام سطح خوراک پخش می کنیم. سپس روی آن پودر آویشن پاشیده و برای 10 دقیقه با پخت ترکیبی گریل مایکروویو آن را می پزیم.
انتخابی: در صورت تمایل می توانید روی این غذا از سس سفید استفاده نمائید.
طرز تهیه سس سفید: 100 گرم کره را آب نموده، 2 قاشق آرد به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم طلایی رنگ شود سپس 1 لیوان شیر به آن اضافه کرده و روی حرارت ملایم هم می زنیم تا مایع غلیظی بدست آید.
پیتزا ماکارونی

[تصویر:  1212506397_5.jpg]

مواد لازم:
ماکارونی صدفی=500 گرم
پیاز=3 عدد بزرگ
نمک و فلفل=به مقدار لازم
روغن زیتون=به مقدار لازم
پنیر کرافت قوطی=1 عدد
خامه=1 پاکت(100 گرم)
پنیر موزاریلا رنده شده=1 لیوان
فلفل دلمه سبز=2 عدد
زیتون خرد شده=به مقدار لازم
کنسرو قارچ خرد شده=به مقدار لازم
سیر=1 حبه
مرغ=2 عدد ران+1 عدد سینه
طرز تهیه:
1. ابتدا ماکارونی را طبق دستور روی پاکت آن درست کرده و آبکش کنید.
2. یک عدد از پیازها را خلال کرده همراه سیر خرد شده در روغن تفت دهید و کمی ادویه به آن اضافه کنید.سپس ماکارونی را به آن اضافه کنید و روی حرارت کمی هم بزنید.

[تصویر:  1212506326_1.jpg]


3. کمی روغن در ماهیتابه ریخته،یک عدد پیاز باقی مانده را در آن تفت داده،مرغ+ادویه را به آن اضافه کرده کمی آن را در روغن تفت دهید. سپس یک لیوان آب را به آن اضافه کرده بگذارید به مدت نیم ساعت با حرارت ملایم بپزد. سپس کنار گذاشته تا کمی خنک شود. مرغ ها را از استخوان جدا کرده و خرد کنید.
4. شیر+خامه را در مخلوط کن ریخته با هم مخلوط کنید.
5. در ظرف مخصوص فر،ماکارونی+مرغ خرد شده+سس خامه را با هم مخلوط کنید.
[تصویر:  1212506356_2.jpg]


6. روی مواد را پنیر موزاریلا رنده شده بریزید.
7. روی پنیر را پیاز خلال شده ریز+زیتون خرد شده+قارچ خرد شده بریزید.

[تصویر:  1212506375_4.jpg]

8. ظرف را به مدت 30 الی 45 دقیقه با حرارت 170 درجه سانتیگراد در فر گذاشته تا روی آن طلایی رنگ شود.
پیتزا پیچیده

[تصویر:  1215528780_4.jpg]

مواد لازم برای خمیر:
شکر=2 قاشق غذاخوری
نمک=1 قاشق مرباخوری
خمیر مایه=2 قاشق غذاخوری
آب گرم=2 لیوان
شیر خشک نیدو=2 قاشق غذاخوری
روغن=2/1 لیوان
آرد سفید=5 لیوان
مواد لازم برای پیتزا:
سوسیس رنده شده=2 لیوان
قارچ خرد شده=1 لیوان
فلفل دلمه ریز شده=به مقدار لازم
زیتون خرد شده=به مقدار لازم
سس پیتزا=به مقدار لازم
پودر سیر=به مقدار لازم
پنیر پیتزا رنده شده=به مقدار لازم
طرز تهیه خمیر:
1. ابتدا شکر+خمیرمایه+نمک+آب گرم+2 لیوان آرد+شیرخشک نیدو را با هم مخلوط کنید. سپس مخلوط را به مدت 10 دقیقه کنار بگذارید.
2. روغن + 3 لیوان آرد را به مخلوط اضافه کرده با دست ورز دهید. خمیر را به مدت 1 ساعت در جای گرمی بگذارید.
3. از خمیر به اندازه یک گلوله برداشته گرد کنید سپس آن را با وردنه باز کنید.
4. ابتدا روی خمیر را سس پیتزا بکشید و سپس مواد لازم برای پیتزا که به صورت ریز خرد کرده اید بپاشد و در آخر روی آن پنیر بریزید.

[تصویر:  1215528713_1.jpg]

5. خمیر را به صورت رولت بپیچید و سپس آن را گرد کنید.


[تصویر:  1215528759_3.jpg][تصویر:  1215528735_2.jpg]

6. روی خمیر کمی پنیر بپاشید.
7. خمیر را به مدت 30 دقیقه با حرارت 180 درجه سانتیگراد در فر بگذارید تا پیتزا خوب بپزد.
پیتزا رول

[تصویر:  1210701052_piza4.jpg]


مواد لازم برای خمیر:
آرد=2 لیوان
آب=3 لیوان
شیرخشک=4 قاشق سوپخوری
تخم مرغ=2 عدد
نمک=کمی
طرز تهیه خمیر:
1. شیرخشک+تخم مرغ+نمک را خوب با هم مخلوط کرده آب را به آن اضافه کنید.
2. در آخر آرد را به مواد اضافه کرده مواد را خوب با هم مخلوط کرده و به مدت نیم ساعت مواد را کنار بگذارید.(غلظت خمیر تقریبا مثل ماست است)
3. ماهیتابه کوچکی را روی حرارت گذاشته و کمی آنرا با کره چرب کنید.(می توانید از یک قاشق غذخوری روغن زیتون نیز استفاده کنید)
4. به اندازه 3 قاشق غذاخوری از مواد برداشته آن را در کف ماهیتابه پهن کنید(مثل خمیر پنکیک) تا یک طرف آن طلایی رنگ شود سپس طرف دیگر آن را برگردانده تا طلایی شود.
5. بقیه نانها را به همین ترتیب آماده کنید و کنار بگذارید.
مواد میانی پیتزا:
سوسیس رنده شده و سرخ شده،سس پیتزا،پیاز خلال شده،فلفل دلمه سبز،قارچ خرد شده و سرخ شده،زیتون خرد شده،پنیر پیتزا رنده شده.
طرز رول کردن پیتزا:
1. یکی از نانها را برداشته و قسمت بالای آن را به سس آغشته کنید.
2. بقیه مواد را بجز پنیر با هم مخلوط کرده، کمی از مواد برداشته روی سس بریزید سپس روی مواد را کمی پنیر رنده شده بپاشید.


[تصویر:  1210700991_piza1.jpg]


3. اطراف نانها را بر روی آن برگردانده و آن را به صورت استوانه ای بپیچید.

[تصویر:  1210700991_piza1.jpg][تصویر:  1210701034_piza3.jpg]


بقیه نانها را نیز به همین طریق آماده کنید.
4. رول های آماده شده را ابتدا در تخم مرغ زده شده و سپس در آرد سوخاری بزنید و آنها را در روغن سرخ کنید.
پیتزا کاسه ای

[تصویر:  1214157010_4.jpg]

مواد لازم برای خمیر:
آرد=2 لیوان
شیر خشک نیدو=4 قاشق غذاخوری
روغن=1.2 لیوان
خمیر مایه=1 قاشق غذاخوری
شکر=1 قاشق غذاخوری
نمک=1 قاشق غذاخوری
آب=به مقدار لازم
مواد لازم برای پیتزا:
پیاز=2 عدد
فلفل دلمه=2 عدد
کنسرو ذرت=1.2 لیوان
قارچ=1.2 لیوان
زیتون خرد شده=کمی
سس پیتزا=4 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل= به مقدار لازم
پنیر پیتزا رنده شده=به مقدار لازم
روغن زیتون=به مقدار لازم
طرز تهیه خمیر:
1. شیر خشک+نمک+شکر+خمیر مایه+روغن را با هم مخلوط کرده هم بزنید.
2. آب را به مواد اضافه کرده سپس آرد را به تدریج به مواد اضافه کنید و با دست خمیر را ورز دهید تا خمیر صاف و یکدستی بدست آید. خمیر را مدت 2 ساعت در جای گرمی قرار دهید تا خمیر وربیاید و حجم آن تقریبا دو برابر شود.
3. کمی از خمیر برداشته آن را با وردنه صاف کنید و به صورت دایره های کوچک قالب بزنید.


[تصویر:  1214156776_1.jpg]




4. دایره های خمیر را در ظرف مافین گذشته داخل آن را از مواد پیتزا پر کنید و روی آن را پنیر پیتزا رنده شده بریزید.


[تصویر:  1214156807_2.jpg][تصویر:  1214156953_3.jpg]





5. ظرف مافین را به مدت 20 الی 30 دقیقه در فر با حرارت 175 درجه سانتیگراد بگذارید تا نان پیتزا بپزد و روی آن طلایی رنگ شود.
طرز تهیه مواد داخل پیتزا:
1. پیاز+فلفل دلمه +قارچ+زیتون را به صورت ریز خرد کرده و در روغن زیتون تفت دهید. سپس کنسرو ذرت را به آن اضافه کرده کمی تفت دهید. سس پیتزا را به همراه ادویه به مواد اضافه کرده،مواد را روی حرارت کمی هم بزنید.
من پیتزا درست میکنم خشک میشه مثل بیرون نرم نیست باید چکار کنم؟
صفحه‌ها: 1 2
لینک مرجع