تالار گفتمان عروس

نسخه کامل: سالاد ها
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
این سالاد گرم سیب زمینی، با سبزیجات و لوبیا سبز، میتواند به عنوان یک وعده غذای اصلی نیز مصرف شود، اما بهترین استفاده آن در مهمانیها و یا همراه با غذاهای ساده مانند استیک و شنیتسل است.


مواد لازم (برای 4 نفر)
• 450 گرم سیب زمینی اسلامبولی خرد شده به قطعات متوسط
• 1 پیمانه لوبیا سبز تازه، خرد شده به قطعات درشت
• یک چهارم قاشق چایخوری نمک
• 3 قاشق سوپخوری روغن زیتون
• یک موسیر خرد شده
• 2 قاشق سوپخوری سرکه سفید یا قرمز
• 2 قاشق سوپخوری جعفری خرد شده
• 2 قاشق سوپخوری خردل
• 1 قاشق سوپخوری رزماری (اکلیل کوهی) تازه یا یک چهارم قاشق چایخوری رزماری خشک
• یک هشتم قاشق چایخوری نمک
• یک هشتم قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه
• یک چهارم پیمانه زیتون هسته گرفته دونیم شده

روش تهیه
سیب زمینیها را در یک ظرف مناسب و قابل استفاده در مایکروفر قرار میدهیم.

لوبیا سبز را روی آن ریخته و یک چهارم قاشق چایخوری نمک را روی آن میپاشیم.

روی ظرف را بسته و مواد را با قدرت 100% (high) به مدت 7 تا 9 دقیقه در اجاق مایکرویو میپزیم. این مخلوط را یک با به هم زده و آب اضافه آنرا میگیریم. برای سس، روغن زیتون، موسیر، سرکه، جعفری، خردل، رزماری و یک هشتم قاشق چایخوری نمک و فلفل را در یک ظرف با درب محکم میریزیم و خوب تکان میدهیم.

مخلوط سیب زمینی، سس و زیتونها را در یک ظرف مناسب ریخته و به آرامی مخلوط میکنیم. این سالاد را میتوانیم به صورت گرم یا سرد سرو کنید.
سالاد ماکارونی دانمارکی
[تصویر:  macaroni-salad-200.jpg]

همیشه به تزئین زیبای غذا هنگام سرو کردن دقت داشته باشید.

مواد لازم

• نصف بسته ماکارونی صدفی
• یک قاشق غذاخوری شوید خشک
• نصف قاشق چای خوری نمک
• 250 گرم کالباس خرد شده
• چهار زرده تخم مرغ سفت شده
• یک قاشق چای خوری سس خردل
• یک فنجان خامه
• یک چهارم قاشق چای خوری فلفل
• مقداری خیارشور خرد شده

دستورالعمل تهیه
ماکارونی را در آب جوش و نمک به مدت 12 دقیقه جوشانده و سپس آبکش میکنیم، مراقب باشید ماکارونی ها به یکدیگر نچسبند.

زرده تخم مرغ را با چنگال کاملا له می کنیم، خردل را به آن اضافه کرده سپس مایونز، خامه و نمک و فلفل را به آن می افزاییم.

مخلوط به دست آمده را با ماکارونی مخلوط می کنیم. کالباس، شوید و خیارشور را نیز بدان می افزاییم و خوب بهم می زنیم تا کاملا مخلوط شوند. این سالاد بهتر است سرد سرو شود
.
سالاد ذرت

مواد لازم :
ذرت پخته شده :: یک لیوان
هویج پخته شده :: نصف لیوان
نخود سبز پخته شده :: یک لیوان
کاهوی خرد شده :: یک لیوان
مغز پرتقال خرد شده :: یک لیوان
کالباس :: 100گرم
خامه :: 100گرم
سس مایونز :: 100گرم
شکر :: 2 قاشق غذا خوری
آبلیمو :: 2 قاشق غذا خوری
نمک :: نصف قاشق مربا خوری



طرز تهیه :
برای پخت ذرت، بلال را با چوب آن دردیگ زودپز با مقداری نمک می ریزیم که درمدت 2 ساعت خواهد پخت. سس مایونز، خامه، آبلیمو، نمک و شکر را مخلوط می کنیم. نخود سبز، ذرت، کاهو و هویج و مغز پرتقال خرد شده را نیز با هم مخلوط می کنیم.سپس این مواد را در ظرفی ریخته و روی آن را با سس و هویج تزئین می کنیم .



نکات تغذیه ای:
* این سالاد پر کالری ، برای افراد کم اشتها به خصوص کودکان کم اشتها مناسب است.
* دراین سالاد از هویج پخته استفاده شده است و همان طوری که در بخش دانستنی های تغذیه آمده است، خواص آنتی اکسیدانی هویج پخته از هویج خام بیشتر است.
* سعی کنید از کالباسی استفاده کنید که دارای مارک تجاری معتبر و استاندارد باشد.
* به علت وجود خامه و سس و کالباس در این سالاد ، سعی کنید که آن را به مدت طولانی نگهداری نکنید و آن را به مقدار مصرف برای یک وعده غذایی تهیه نمایید .
* این سالاد، یک غذای سرد است که می توان آن را با نان باگت برای کودکان سرو کرد.
* انرژی کل غذا، 1630 کالری است که اگر توسط 4 نفر میل شود، سهم هرفرد به طورمتوسط 407 کالری است
سالادی از ریشه های خوراکی

[تصویر:  datis.calendar-200.jpg]

این سالاد خوش آب و رنگ که همراه سبزیجات ترد و تازه سرو میشود علاوه بر خوش طعم بودن، جلوه زیادی به میز غذا میبخشد.


مواد لازم برای 6 نفر
• یک پیمانه لبوی تازه پوست گرفته و خرد شده (150 گرم)
• یک پیمانه ترب سفید تازه پوست گرفته و خرد شده (150 گرم)
• یک پیمانه هویج تازه پوست گرفته و خرد شده (دو عدد متوسط)
• 1 عدد پیاز تازه بریده شده به شکل نیم دایره و پره پره شده ( یک دوم پیمانه)
• یک دوم پیمانه کلم باریک خرد شده
• یک سوم پیمانه روغن زیتون
• یک چهارم پیمانه آب لیمو
• 2 قاشق سوپ خوری شکر
• 10 تا 12 پیمانه مخلوط سبزیجات سالادی (کاهو، کرفس، خیار، اسفناج)
• یک چهارم پیمانه کشمش قرمز
• یک چهارم پیمانه دانه آفتابگردان بوداده

روش تهیه

1. لبو، ترب، هویج، پیاز و کلم را در یک کاسه مناسب مخلوط کنید. در یک کاسه کوچک روغن زیتون، آب لیمو، شکر، 1 ق.چ. نمک و یک دوم ق.چ. فلفل را مخلوط کنید و به مخلوط لبو اضافه نمایید. خوب هم بزنید و به مدت یک شب در یخچال قرار دهید.

2. قبل از سرو سالاد، بگذارید مخلوط به مدت 30 دقیقه در دمای اتاق باقی بماند. سبزیجات سالادی را در شش ظرف مناسب قرار داده و با یک کفگیر کوچک سوراخدار (برای جدا شدن سس اضافه)، مقدار مناسبی از مخلوط لبو را روی هر ظرف سالاد بکشید و در نهایت آن را با مقداری کشمش و دانه آفتابگردان تزیین کنید.
ماکارونی فرمی۳۰۰ گرم
سیب زمینی۲ عدد
ژامبون۳۰۰ گرم
تخم مرغ۵ عدد
خیارشور۶ عدد
هویج۳ عدد
نخود فرنگی۱۰۰ گرم
شوید خشک۱ قاشق چایخوری
سس مایونزبه میزان لازم
فلفل سیاهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم

ابتدا باید برخی از مواد سالاد را بپزیم ، برای این منظور بعد از اینکه پوست سیب زمینی ها و هویج ها گرفتیم آنها را آبپز می کنیم. باید دقت داشته باشید به نحوی این مواد را بپزید که له نشوند و فرم خود را برای زیبایی سالاد حفظ کنند.تخم مرغ ها را نیز به صورت آبپز می پزیم و بعد از اینکه پوست شان را گرفتیم آنها را کنار می گذاریم.
حالا ماکارونی فرمی را به همراه مقداری آب داخل قابلمه می ریزیم تا آماده شود. حدود ۱۰ دقیقه زمان نیاز است تا ماکارونی آماده شوند.پس از ۱۰ دقیقه ماکارونی را آبکش می کنیم و اجازه می دهیم آب اضافه ماکارونی کامل خارج شود. حالا وقت آن است که مواد سالاد را خرد و مخلوط کنیم.
برای اینکار ابتدا سیب زمینی و هویج را به صورت مربع های کوچک خرد می کنیم.و داخل ظرفی که برای تهیه سالاد آماده کرده ایم می ریزیم. سپس تخم مرغ ها را نیز به همین صورت خرد می کنیم. پس از آن ژامبون و خیار شور را نیز به صورت مربع شکل خرد می کنیم و ماکارونی آبکش شده را نیز به ظرف سالاد اضافه می کنیم.
پس از آن نخود فرنگی کنسروی ، شوید خشک شده ، فلفل سیاه ، نمک و سس مایونز را به سالاد ماکارونی اضافه می کنیم. باید مواد سالاد را خیلی آرام و با حوصله مخلوط کنیم تا حالت خود را از دست ندهند و خرد نشوند.در پایان سالاد ماکارونی را در یخچال قرار می دهیم تا خوب سرد شود سپس سرو می کنیم.
برای تزیین سالاد ماکارونی مانند سالاد الویه می توانیم از مواد و طرح های بسیاری بهره ببریم. برای تزیین سالاد به صورت ساده هم می توانیم از مقداری گوجه فرنگی ، خیار شور و ذرت استفاده کنیم.
سالاد روسی
سیب زمینی۵۰۰ گرم
کالباس۵۰۰ گرم
خیارشور۲۵۰ گرم
هویج۱ عدد
نخود فرنگی۲ قاشق غذاخوری
شویدبه میزان لازم
سس مایونزبه میزان لازم
فلفل سیاهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم

دستور طرز تهیه
ابتدا سیب زمینی ها را به همراه مقداری آب در یک قابلمه می ریزیم و آبپز می کنیم. توجه داشته باشید باید به قدری سیب زمینی ها در آب جوش بمانند که در زمان برش زدن له نشوند.
پس از اینکه سیب زمینی ها پخت ، پوستشان را می گیریم و به صورت مکعب های کوچک برش می زنیم.سیب زمینی ها برش خورده را در ظرفی که برای سالاد آماده کرده ایم می ریزیم.
حالا کالباس و خیار شور را نیز به صورت مکعبی ریز خرد می کنیم و به ظرف اضافه می کنیم. حالا سس مایونز را به همراه نمک و فلفل سیاه به دیگر مواد اضافه می کنیم.
مقدار سس مایونزی که می خواهیم استفاده کنیم به ذائقه ما بستگی دارد و سالاد روسی هم مانند سالاد ماکارونی با سس بیشتر خوشمزه تر و لذیذتر خواهد بود. مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا سس به تمام مواد سالاد برسد.حالا در مرحله بعد نخود فرنگی را به همراه شوید خرد شده به سالاد اضافه می کنیم.
هویج را می توانیم بپزیم و به صورت مکعبی به سالاد اضافه کنیم. یا اینکه به صورت خام رنده کنیم و برای تزیین روی سالاد استفاده کنیم. در پایان پس از پوشاندن روی سالاد ، آنرا برای حداقل ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا آماده شود.
[تصویر:  cleansing1-body-parasites1.jpg]
سالاد چغندر با تخم کدو برشته برای پاکسازی بدن از انگل ها
 
برای پاکسازی انگل روده شاید نیازی به خوردن داروهای شیمیایی نداشته باشید. به راحتی با یک سالاد خانگی می توانید روده هایتان را از انواع انگل ها پاکسازی کنید.
 
روشهای پاکسازی بدن از انگل ها
برای بهینه کردن دفاع بدن در برابر انگل ها و خلاص شدن از شر آن ها در سریع ترین زمان ممکن، تغذیه می تواند نقش مهمی داشته باشد. بعضی از بهترین عادت هایی که می توانید در پیش بگیرید، شستن صحیح تمام میوه ها، سبزی ها و حبوبات است تا از هر گونه آلودگی احتمالی پاک شود. نکته بعدی پختن گوشت در دمای مناسب است.
 
خوردن فیبر فراوان نیز به روند گوارش سرعت می بخشد و باعث می شود در نهایت از شر کرم‌ها خلاص شوید.  مصرف غذاهای سرشار از فیبر می تواند باکتری های خوب را تغذیه کند تا در نبرد با عفونت های انگلی بهتر عمل کند. چغندر، خربزه درختی (پاپایا)، سیر، تخم کدو و هویج را وارد رژیم غذایی تان کنید و آب فراوان بنوشید تا از بدن سم زدایی شود. در ادامه مطلب یک دستورالعمل بسیار خوب برای برطرف کردن انگل های روده ارائه می شود.
 
مواد لازم برای تهیه سالاد درمان انگل :
 چغندر
یک عدد متوسط و کمی برگ آن
 
روغن زیتون
 
سه قاشق غذاخوری
 
 نمک یک قاشق چایخوری
 سرکه بالزامیک یک قاشق چایخوری
خردلسه چهارم قاشق چایخوری
فلفل تازهیک چهارم قاشق چایخوری
سیر خرد شدهیک تا دو حبه
تخم کدوی برشتهیک چهارم فنجان
 
طرز تهیه سالاد ضد انگل :
فر را با دمای 150 درجه گرم کنید. برگ های چغندر را جدا کنید و کنار بگذارید. چغندر را بشویید و آن را در ظرف مخصوص فر قرار دهید. کمی آب در ته ظرف بریزید و روی آن را بپوشانید. چغندر را برشته کنید تا کمی نرم شود. آن را از فر خارج کنید و بگذارید تا خنک شود و بعد آن را خرد کنید.
 
برگ های چغندر را با آب سرد بشویید، سپس آن را خشک و خرد کنید. در کاسه ای روغن زیتون، سرکه، خردل و فلفل و سیر را ترکیب کنید و کنار بگذارید. چغندرهای برشته و برگ های آن را در کاسه مخلوط کنید و با سسی که درست کرده اید روی آن را بپوشانید، تخم کدوی برشته را اضافه و سرو کنید.
[تصویر:  salad-olovie-min.jpg]

دستور پخت و مواد لازم سالاد الویه قالبی
مراحل آماده سازی مواد سالاد الویه
ابتدا سینه مرغ را به همراه 2 لیوان آب ، آبپز می کنیم. من همیشه مرغ را به همراه پیاز نگینی خرده شده ، نمک ، فلفل ، زردچوبه و کمی سیر می پزم چون در اینصورت طعم مرغ و سالاد الویه خیلی عالی می شود. پس از پختن مرغ آن را به صورت ریش ریش خرد کنید.
سیب زمینی ها را به همراه تخم مرغ با پوست آبپز می کنیم چون اگر با پوست آبپز نکنید سالاد الویه شما شل می شود. تخم مرغ و سیب زمینی را پس از اینکه پوست آن ها را جدا کردید پوره کنید یا اینکه با رنده به صورت ریز رنده کنید. (من خودم همیشه پوره کردم)
در این مرحله اگر هویج تان شیرین است آن را با کمی آب و نمک در یک قابلمه روی حرارت بگذارید و صبر کنید تا به صورت کامل آب هویج کشیده شود در غیر اینصورت هویج بی مزه خواهد شد و اگر هویج تان شیرین نیست موقع پخت نصف قاشق چای خوری شکر اضافه کنید تا هویج پس از پخت خوش طعم شود. هویچ را پس از پختن می توانید به صورت نگینی خرد کنید یا آن را رنده کنید من همیشه هویج را به صورت خیلی ریز و نگینی خرد می کنم چون اگر هویج را رنده کنید باعث شل شدن سالاد الویه خواهد شد.
خیارشور را هم به صورت نگینی و خیلی ریز خرد می کنیم و آن را کنار می گذاریم. توجه کنید خیارشو سالاد الویه نباید کم باشد و هر چقدر بیشتر باشد سالاد الویه شما خوشمزه تر خواهد شد.
نخود فرنگی هم می توانید از کنسرو نخود فرنگی استفاده کنید اما در صورتی که نمی خواهید از کنسرو استفاده کنید باید نخود فرنگی را همانند تمامی مواد سالاد الویه از قبل آبپز کنید و آن را آماده کنید.
مراحل تهیه سالاد الویه
بعد از اینکه تمامی مواد سالاد الویه را آماده کردید نوبت مخلوط کردن مواد است برای این کار مرغ ریش ریش شده را در یک ظرف بزرگ می ریزیم سپس سیب زمینی ، تخم مرغ ، هویج ، نخود فرنگی و خیارشور سالاد را که از قبل آماده و خرد کرده ایم به ظرف سالاد اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم.
سپس نوبت اضافه کردن سس مخصوص سالاد الویه است. سس سالاد الویه ترکیبی از مایونز + چند قاشق آب مرغ + چند قاشق آبلیمو ترش یا سرکه + نمک و فلفل سیاه می باشد پس از اینکه سس سالاد را آماده کردیم آن را روی سالاد می ریزیم و هم می زنیم تا تمامی مواد سالاد باهم مخلوط و یکدست شوند. (آبلیمو یا سرکه را در حدی اضافه کنید که در مزه سالاد تعادل ایجاد کند و نباید سالاد را ترش مزه کنید)
بعد از اینکه تمامی مواد را باهم مخلوط کردیم سالاد الویه را در ظرف دربسته به مدت 2 ساعت در یخچال بگذارید تا سالاد الویه خوب جا بیفتد و به اصطلاح خودش را بگیرید و آماده سرو شود.
تزیین سالاد الویه
سالاد الویه را می توانید با مواد مختلفی همانند خیارشو ، ذرت ، گوجه فرنگی و ... تزیین کنید و این به هنر و سلیقه شما بستگی دارد. پیشنهاد می کنیم قبل از تزیین سالاد الویه یا هر سالادی دیگر ، از مدل های مختلف تزیین آن سالاد در اینترنت دیدن کنید تا از ایده های آن ها در تزیین سالاد خود استفاده کنید.

 

 
لینک مرجع