تالار گفتمان عروس

نسخه کامل: ایا دندان شکسته را می شود چسباند؟
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
 یکی از تکنیک‌هایی که برای اصلاح شکستگی دندان به کار برده می‌شود و معمولاً از روش‌های کمتر تهاجمی است، باندینگ یا چسباندن است. توجه داشته باشید که این روش بیشتر برای دندان‌های جلویی که در معرض دید هستند استفاده می‌شود و کاربرد آن برای دندان‌هایی که نیاز به عصب‌کشی و یا فرایندهای درمانی جدی‌تر دارند، کم است.در این روش، بخشی از دندان که شکسته است و نیاز به اصلاح دارد را با یک ماده از جنس کامپوزیت رزین، کامل می‌کنند. با چسب رزین کامپوزیت به دندان چسبانیده می‌شود و با نور اتصال آن محکم می‌شود. این روش از روش‌های زیبا و کم تهاجم است اما به درد شکستگی‌های کوچک و کم می‌خورد.

 مراقبت‌های اولیه از دندان شکسته کدام‌اند؟

 در صورتی که دندان شما شکسته است، ترک برداشته‌ است یا در معرض شکستن قرار دارد، باید بلافاصله به دندان‌پزشک مراجعه کنید؛ بنابراین، اولین مسئله‌ای که برای ما اهمیت دارد، مراجعه به دندان‌پزشک است. اگر این کار را پشت گوش بیندازید، ممکن است که دندان شما عفونت کند و یا از بین برود. همچنین ممکن است که به عصب هم آسیب برسد و درمان آن پیچیده‌تر است.تا زمانی که می‌خواهید به دندان‌پزشک مراجعه کنید می‌توانید از راه‌های زیر دندان خود را مراقبت کنید و درد احتمالی را آرام کنید؛
  • اگر دندان شما درد می‌کند، می‌توانید از مسکن‌های بدون نیاز به نسخه استفاده کنید و یا دهان خود را چند بار در روز با آب نمک گرم شست و شو دهید.
  • در صورتی که بخشی از دندان که شکسته است، تیز و برنده است، بهتر است که آن را با پارافین و یا آدامس بدون شکر، بپوشانید تا از بریدگی زبان و لب‌های خود جلوگیری کنید.
  • از خوردن مواد غذایی که نیاز به جویدن زیاد دارند بپرهیزید و سعی کنید مواد غذایی نرم بخورید.
 منبع: ترمیم دندان شکستهنوشته:دکتر محمد نیکزاد جراح و دندان پزشک 
 
لینک مرجع