تالار گفتمان عروس

نسخه کامل: ترمیم خانگی دندان شکسته ممکن است؟
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
در حالی که پزشکان برای رفع مشکل شکستگی دندان توصیه به درمان های خانگی نمی کنند اما راهکار هایی وجود دارد که می توانید به کمک آن ها از دندان و دهان خود محافظت کنید. بعد از این که دندان شکسته شد، طبق اعلام انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) باید دهان رو فورا با آب گرم بشویید و تمیز کنید. برای جلوگیری از خون ریزی فشار وارد کنید و برای جلوگیری از تورم بیش تر در محل آسیب دیدگی کمپرس یخ قرار دهید. در صورتی که تکه افتاده از دندان خود را پیدا کردید، آن را در گاز مرطوب بپیچید و همراه خود به دندانپزشک بیاورید.
در صورتی که دندان را به طور کامل از دست دادید از یک پد گازی استفاده کنید تا تاج دندان را بگیرید در صورتی که احساس کردید دندان کثیف شده است، می توانید آن را بشویید اما نباید آن را مالش دهید و هرگز از محلول تمیز کننده دیگری استفاده نکنید و در صورتی که بافت به دندان متصل باشد آن ها را جدا نسازید. بهتر است دندان را در یک لیوان شیر، محلول نمک یا آب قرار دهید. سعی کنید در بازه زمانی کمتر از ۳۰ دقیقه به دندانپزشک مراجعه کنید.
در صورتی که قسمتی از دندان شما شکسته است فورا آن را با آب گرم بشویید و برای جلوگیری از تورم هر چند دقیقه یک بار کمپرس سر را به قسمت خارج آن مالش دهید. می تواند مسکن و ضد التهاب نیز مصرف کنید. اما مطمئن شوید که از دوز مناسبی استفاده می کنید. روغن میخک نیز می تواند برای تسکین درد و همچنین جلوگیری از التهاب بسیار مناسب باشد چرا که این روغن حاوی اوژنول است.
https://dr-nassiriclinic.com/ترمیم-دندان...م-می-شود؟/
لینک مرجع