تالار گفتمان عروس

نسخه کامل: علت قرمزی چشم هنگام آرایش و راه حل آن
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
چرا بعضی چشمها هنگام آرایش قرمز میشوند و راه حل چیست؟
تحریک پذیری یک مشکل شایع است که توسط افرادی که چشمان حساس دارند تجربه می شود. این مشکل می تواند کارهای روزمره را دشوار و گاه غیرقابل کنترل کند. برای زنان با چشم حساس ، استفاده از آرایش چشم ممکن است یک کار ماهرانه باشد. اگر آرایش به درستی استفاده نشود ، ممکن است مشکلاتی مانند قرمزی چشم ، تحریک و خارش وجود داشته باشد. سوزش ، خارش یا اشک ریختن چشم می تواند ناشی از حساسیت به مواد آرایشی و یا قرار گرفتن آرایش در چشمان شما هنگام استفاده باشد. سایه های پودر شده ، برنزرها و حتی ذرات ریمل مژه و ابرو می توانند به راحتی در چشم باعث تحریک غیر مرتبط با آلرژی شوند. بهتر است  بعد از هر بار خرید کالا را بررسی کنید. مواد شیمیایی ، مواد معطر و مواد نگهدارنده در آرایش باعث ایجاد واکنش های آلرژیک در برخی از کاربران می شود. نیکل و اکسید آهن تحریک کننده های رایجی هستند که در مواد آرایشی یافت می شوند. یک ماده حساسیت زا چشم شما را به سمت اشک ریختن ، قرمز شدن ، تورم یا عفونت سوق می دهد.
 
بهترین نکات مربوط به آرایش چشم برای چشم های حساس
روش های مختلفی برای رفع این مشکلات وجود دارد ، مانند استفاده از پرایمر که تماس آرایش را مستقیماً با پوست محدود می کند یا استفاده از برند لوازم آرایشی عالی برای پوست های حساس تر است.در اینجا ، ما چند نکته عملی برای آرایش چشم برای چشم های حساس به شما می دهیم تا از موارد فوق دور نمانید.

1.برس های خود را تمیز کنید
یکی از مهمترین نکات برای حساس بودن چشم این است که باید همیشه به خاطر داشته باشید که برسهای خود را مرتب تمیز کنید. از آنجا که در هنگام استفاده از برس ، گرد و خاک جمع می شود ، بنابراین استفاده از برس ناپاک می تواند منجر به عفونت چشم شود. برس ها را با استفاده از یک صابون یا شامپو ملایم تمیز کرده و بگذارید تا روی پارچه تمیز یا حوله خشک شوند.
 2. سایه های کرمی
افرادی که چشمهای حساس دارند همیشه با سایه های پودر چشم مشکل دارند. برخلاف سایه های پودری که پوسته پوسته می شوند ، سایه های کرمی مناسب ترند زیرا پوسته پوسته نمی شوند. همچنین باید از سایه های چشم براق یا براق دور باشید ، زیرا باعث حساسیت بیشتر چشم های حساس شما می شود.

. 3. از کشیدن مداد داخل چشم خود خودداری کنید
بسیاری از آرایشگران توصیه می کنند برای بزرگتر نشان دادن آنها ، از مداد سفید  برای خط کشیدن خط داخل چشم استفاده کنند. این امر خوب به نظر می رسد ، اما متأسفانه افرادی که دارای چشمان حساس هستند باید از کشیدن مداد داخل چشم خودداری کنند افرادی که چشمهای حساس دارند همیشه باید از مداد در خارج از خط مژه استفاده کنند.

. 4. بهترین محصولات را انتخاب کنید
اگر چشم حساس دارید ، نگران نباشید ، هنوز هم می توانید بهترین آرایش چشم را برای چشم حساس اعمال کنید. امروزه تعدادی از مارک ها محصولاتی را تولید می کنند ، به ویژه برای کسانی که چشم حساس دارند. اما شما همچنان باید در انتخاب چنین محصولاتی محتاط باشید. همیشه برخی مارک ها را امتحان کنید تا زمانی که مارک مناسب خود را پیدا کنید.

. 5. اغلب محصولات خود را جایگزین کنید
جایگزینی وسایل آرایشی جدید بامواد قدیمی که تاریخ انقضاشان نزدیک است راه حل مناسبی است زیرا همیشه خطر ورود باکتری به محصولات آرایشی شما وجود دارد. برای محافظت از چشم های حساستان محصولات چشم خود را به طور مکرر برای کاهش تحریکات چشم  جایگزین کنید.

6. زیرسازی  
زیرسازی نه تنها به ثابت ماندن آرایش کمک می کنند ، بلکه به عنوان یک محافظ بین پوست حساس اطراف چشم و آرایش شما نیز عمل می کنند. پرایمرها و پایه های مخصوصی برای ناحیه چشم وجود دارد که بسیار نرم تر از موارد معمولی است. اما همچنین آرایش چشم مناسب پوست حساس را با انتخاب محصولات مناسب و ترکیب آنها به آرامی روی پوست قبل از استفاده از آرایش انتخاب کنید.

7. ریمل
از استفاده از ریمل هایی که برای طولانی شدن مژه های شما فرموله شده اند خودداری کنید ، زیرا الیاف موجود در این ریمل ها باعث تحریک چشم های حساس شما می شوند. برخی از افراد تمایل دارند از کیت رنگ مژه استفاده کنند. 
8. لمس آرام
چشم های حساس همیشه باید با مراقبت ملایم درمان شوند. همراه با استفاده از برس تمیز ، همیشه باید دستان خود را قبل از استفاده از آرایش چشم تمیز کنید. مواد تحریک کننده به راحتی به چشم شما منتقل می شوند ، بنابراین رعایت بهداشت باعث جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی می شود. همچنین سعی کنید هنگام پاک کردن و استفاده از آرایش ، از مالیدن چشم خودداری کنید.

9. همیشه آرایش را پاک کنید.
بسیاری از ما عادت داریم که مرتباً آرایش خود را فراموش کنیم یا احساس تنبلی کنیم. اما اگر چشمان حساسی دارید این اتفاق نمی افتد. شما همیشه باید به این نکته توجه داشته باشید که با استفاده از پاک کننده ملایم یا پاک کننده آرایش ، تمام آرایش های چشم خود را پاک کنید. با از بین بردن آرایش همچنین از چشمان خود در برابر انواع عفونت ها یا آلودگی های داخل آن محافظت می کنید.

. 10. رنگ های مختلف را انتخاب کنید
برخی از افراد می دانند که رنگدانه های خاص در نحوه واکنش چشمان شما به خط چشم تفاوت ایجاد می کند. بنابراین ، اگر از خط چشم مشکی تیره استفاده کرده اید ، سایه روشن تری مانند قهوه ای روشن یا تیره را امتحان کنید تا ببینید آیا در چشم های حساس شما تفاوتی ایجاد می کند یا خیر..

اگر چشم های حساسی دارید ، انتخاب بهترین محصولات مراقبت از چشم و هم چنین انتخاب آرایشگرحرفه ای می تواند کمی دلهره آور باشد. ریحانه نصیری ، بهترین آرایشگر عروس اصفهان  با پیروی از این تکنیک ها و استفاده از بهترین مواد آرایشی ، زیبایی چشمهای شمارا چند برابر میکند. شما میتوانید با انتخاب بهترین آرایشگر اصفهان  زیبایی چشم های حساس خود را به رخ بکشید.
لینک مرجع