تالار گفتمان عروس

نسخه کامل: چگونه خانه چوبی را رنگ کنیم؟
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
 
نقاشی خانه ها ممکن است یک کار آسان به نظر برسد؛ به نظر می رسد تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک قلم مو را بگیرید، آن را به رنگ آغشته کنید و رنگ آمیزی را شروع کنید. شما می توانید این کار را انجام دهید، اما بدون آمادگی های لازم، نتیجه کار مطلوب نخواهد بود. اگرچه می توانید مانند خانه های معمولی با خانه چوبی برخورد کنید، اما وقتی روی نکات لازم تمرکز کنید، نتایج بهتری می گیرید. چوب با مواد دیگر متفاوت است و شما باید این را نظر بگبرید. در ادامه نکاتی را که برای نقاشی یک خانه چوبی ضروری است را بیان خواهیم کرد.
آماده سازی چوب
در اینجا نکته ای وجود دارد. در حالی که رنگ جلوه جدیدی به خانه می بخشد، اما برای برخی از نقص های موجود در چوب کارایی چندانی نخواهد داشت. یک مثال می تواند جایی باشد که چوب دارای ترک، سوراخ یا شکستگی باشد. در این حالت، خانه هنوز نقص دارد. بهتر است ابتدا این مشکلات را برطرف کنید. اگرچه ممکن است فکر کنید که رنگ کاستی ها را می پوشاند، در حالی که می تواند در برجسته تر شدن آنها موثر باشد. اما چگونه باید چوب را آماده نقاشی کرد؟
تراشیدن
خوب، شما باید با ارزیابی وجود یا عدم وجود رنگ قدیمی روی چوب شروع کنید. در هر جایی که رنگ باشد ، باید از بین برود؛ زیرا در ظاهر جدید چوب تأثیر می گذارد. این کار را می توانید با استفاده از چندین ابزار از جمله چاقوی بتونی انجام دهید. دقت در این مورد خیلی ضروری نیست؛ زیرا این فقط یک گام در روند آماده سازی است. بعداً، برای خلاص شدن از شر هر رنگی که روی سطح باقی بماند، از کاغذ سنباده استفاده خواهید کرد. تمرکز باید بر روی تمیز کردن چوب قبل از سنباده زدن باشد، به طوری که رنگ بتواند به راحتی به چوب بچسبد.
[img=1600x800]http://artmenwoodenvilla.com/wp-content/uploads/2020/10/hand-painting-wood.jpg
پر کردن
در مرحله بعدی، باید به دنبال هرگونه ترک یا سوراخ در چوب باشید؛ زیرا قبل از رنگ آمیزی چوب باید این موارد را پر کنید. برای این کار به مقداری بتونه چوب احتیاج دارید. همچنین تهیه یک ماده پرکننده با کیفیت بسیار مهم است. برای پر کردن فضاها از بتونه استفاده کنید برای سوراخ های کوچک، می توانید از یک ترکیب مشترک استفاده کنید که باید اجازه دهید قبل از سنباده زدن خشک شود. در مورد ترک، شما باید شکاف ها را پوشش دهید.
سنباده زدن
در این مرحله، نه تنها روکش را برداشته اید، بلکه با ضعف های موجود در چوب را نیز برطرف کرده اید. اکنون سطح ناصافی دارید که باید قبل از ادامه کار نقاشی آن را صاف کنید. روی تمام سطوحی که کار کرده اید از کاغذ سنباده استفاده کنید زیرا این امر به از بین بردن رنگ قدیمی کمک می کند. توجه داشته باشید که برای دستیابی به بهترین نتیجه، باید در جهت بافت چوب کار کنید.
تمیز کردن
در این مرحله ضایعات زیادی خواهید داشت که باید آنها را تمیز کنید؛ زیرا در نقاشی خلل ایجاد کند. جاروبرقی راهی عالی برای مقابله با گرد و غبار است. روش دیگر، شما می توانید از پارچه مرطوب برای کار بر روی چوب استفاده کنید. بعد منتظر بمانید تا کاملا خشک شوند. اگر در این مرحله سعی کنید چوب را رنگ کنید، نتایج ایده آل نخواهد بود.
تقسیم بندی
ممکن است تمایل نداشته باشید که همه جا ویلا چوبی را رنگ کنید. اکنون زمان چسباندن نوار به هر بخشی است که نمی خواهید رنگ کنید. توجه داشته باشید که اگر می خواهید با ترکیبی از رنگ ها کار کنید، نوار چسب زدن باید پس از انجام بتونه کاری انجام شود.
بتونه کاری (آستری)
این مرحله ضروری است؛ جایی که می خواهید به یک ظاهر یکنواخت برسید. تمام آنچه شما نیاز دارید این است که یک لایه آستر بزنید . گاهی اوقات، آماده سازی منجر به افزایش بافت چوب می شود. هنگامی که این اتفاق افتاد، با کاغذ سنباده کمی سنباده بزنید.قبل از اینکه دوباره روی چوب کار کنید، از پاک شدن مانده ها اطمینان حاصل کنید. رنگ آغازگر در نهایت بر خوب به نظر رسیدن نقاشی تأثیر می گذارد. برای رنگ های تیره از یک آغازگر خاکستری استفاده کنید و هنگام کار با رنگ های روشن، یک سفید را انتخاب کنید.
رنگ آمیزی
بعد از تمام این مقدمات، شما اکنون آماده رنگ آمیزی پیش ساخته چوبی هستید. با انتخاب یک رنگ بر اساس فرمولاسیون و براقیت آن و همچنین تهیه قلمو های های مرغوب، کار را شروع کنید. به یاد داشته باشید که از بالا به پایین کار کنید.
منبع:http://artmenwoodenvilla.com/
لینک مرجع