تالار گفتمان عروس

نسخه کامل: ایده هایی جذاب برای گل آرایی ماشین عروس
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
گل آرایی ماشین عروس این روز ها به یکی از دغدغه های عروس و دامادها تبدیل شده، در گذشته برای بردن عروس به خانه داماد از اسب استفاده می شد که آن را با تزئینات بافته دست تزئین می کردند. اکنون ماشین ها جای اسب را گرفته اند. پیش ترین ها بدین صورت بود که برای راهی کردن عروس خانم به خانه ی بخت ، طبقه ی اشرافی جامعه از اسب سفید با کالسکه استفاده می کردند ولی این روزها دیگر این چنین نیست و ماشین های گران قیمت و میلیاردی مثل بی ام و ، بنز ، لیموزین و جای کالسکه و اسب سفید را گرفته اند.
[تصویر:  flower-bridal-car-decoration-audi.jpg]
ماشین عروس اتومبیلی تزیین شده و گل آرایی شده است که داماد به وسیله آن عروسش را به خانه رویاهای شان می برد. در این سنت که از رسومات عروسی ایرانی می باشد خانواده ها، دوستان و فامیل عروس و داماد هم حضور فعالی دارند و با بوق زدن ماشین عروس را تا منزل داماد همراهی می کنند. اما گاهی در این میان عروس و دامادهایی را می بینیم که دوست دارند از ماشین های عتیقه و کالسکه استفاده کنند. برای برگزاری مراسم عروسی علاوه بر تشریفات عروسی بخش مهم دیگری هم هست که هر روز هم ایده های جدیدتری برای تزئین آن اجرا می شود و باید مورد توجه قرار گیرد که در این شب بخصوص تشریفات عروسی شان تکمیل باشد و سوار ماشینی عجیب، قدیمی یا بسیار گران قیمت بشوند. درست در نقطه مقابل کسانی که معتقدند که آدم یکبار عروسی می کند و هر چه این جشن تجملاتی تر برگزار شود بهتر است، افرادی هم هستند که تجملات را نمی پسندند و با ماشین های معمولی به خانه بخت می روند.
نقش ماشین عروسی
هنگامی که ماشین را برای گل آرایی می برید حتما به یاد داشته باشید که رنگ غالب ماشین و رنگ گل ها بهتر است که با هم مخالف باشند مثلا اگر ماشین سفید رنگ است به هیچ وجه با گل های سفید تزیین نکنید در عوض گلهای رنگی نمای ویژه ای به آن خواهند بخشید و یا بر عکس اگر ماشین عروستان دودی رنگ و تیره است از گل های روشن و ملایم همانند سفید و صورتی استفاده کنید و یا مثلا اگر ماشین نقره ای دارید گل هایی به رنگ زرشکی یا قرمز کار فوق العاده ای از آب در می آید. در این زمینه  اگر ماشین شما مشکی رنگ است جدا از زدن گل های یک دست سفید اجتناب کنید چرا که این کار ماشین شما را شبیه ماشین مراسم تدفین می کند. اگر لباس عروس بسیار بلند و پرچین و دنباله دار است، بهتر است ماشین عروس اندکی جادارتر انتخاب شود تا لباس عروس چروک نشود. برای تزیین و گل آرایی ماشین عروس، گل های درشت جلوه بهتری دارند و نمای بهتری به ماشین می دهند؛ در صورتی که برای گل های کوچک چنین چیزی صادق نیست.
[تصویر:  -آرایی-ماشین-عروس-قیمت.jpg]
ایده های جالب برای تزیین ماشین عروس
یکی از روش های که این روزها طرفدارن زیادی دارد استفاده از گل است ، البته گل را در مدل به صورت دنبال دار بر روی ماشین عروس وصل می کنند که هم شیک و هم جذاب است . این گل آرایی ماشین عروس بسیار ساده می باشد و بیشتر از گل های میخک تک رنگ برای اینکار استفاده می شود.اگر می خواهید جز افرادی باشید که از تزئین و ایده های جدید استفاده می کنند این ایده را فراموش نکنید که در کشورهای اروپایی بیشتر از این روش استفاده می گردد. اما طبیعی است که افراد ساکن در شهرهای پرترافیک نمی توانند از این روش استفاده نمایند زیرا در تایم کوتاهی گل ها در زیر چرخ دیگر ماشین ها نابود خواهند شد. یکی دیگر از روش های گل آرایی ماشین عروس که در 3 تا 4 سال گذشته بسیار استفاده شده است ، تزیین به وسیله گل های ارکیده ، لیلیوم و دیگر گل های درشت است . در این تزئین، این گل ها را با تور تزئین می کنند؛ البته استفاده از گل های درشت به این دلیل است که تزئین بیشتر دیده شود. عده ای از افراد هم دوست دارند از روش های کلاسیک برای تزئین ماشین عروس استفاده کنند.
گل‌آرایی ماشین عروس
برای تزئین ماشین عروسی راه‌های زیادی وجود دارد، خیلی‌ها دوست دارند تزئینات کاملا ساده باشد و ترجیح می‌دهند فقط یک روبان روی کاپوت ماشین قرار بگیرد، برخی دیگر به دنبال یک تزئین ساده هستند اما همان تزئینات خیلی به چشم بیاید. یکی از مهم ترین ملزومات شب عروسی، ماشین عروس است. اگر شما هنوز این مراسم را تجربه نکرده‌اید، شاید در نگاه اول قضیه خیلی ساده به نظر برسد، ماشین عروس در تمامی عکس‌ها و فیلم‌های عروسی تان حضور فعال دارد و بعدها می‌تواند برایتان دردسر ساز باشد. پس به مدل ماشین، رنگ ماشین و گل‌آرایی آن اهمیت دهید. معمولا ماشین عروس را سفید انتخاب می کنند چرا که رنگ سفید سمبل عروس است و معمولا عروس ها لباس سفید بر تن دارند. با وسواسی خاص همانند یک شاهزاده واقعی مراحل آماده شدن اسب سفید رویایی عروس تان را دنبال کنید.
اگر از مدل، رنگ و به طور کلی امکانات ماشین خودتان راضی هستید، حتما ماشین خودتان را انتخاب کنید در صورتی هم که ماشینی ندارید، ماشین یکی از اقوام خود را به امانت بگیرید. یا به فکر کرایه ماشین باشید. حالا که ماشین خود را برای این شب انتخاب کردید. نوبت به زیباسازی و طراحی آن می‌رسد. برای گل آرایی ماشین عروس مورد نظر، دقت بیشتری داشته باشید تا زحمات تان در انتخاب ماشین به هدر نرود. گل آرایی ماشین عروس هم با توجه به سلیقه عروس و داماد متفاوت است. شما باید هارمونی رنگ‌ها را بشناسید, گل آرایی ماشین عروس باید با تزئین ماشین نامزدی فرق داشته باشد. می‌توان برای مراسم نامزدی که مراسمی خودمانی‌تر و ساده‌تر است، از تزئین‌های تور و پاپیون استفاده کرد که خیلی هم زیبا هستند. در میان این تزئین‌ها هم می‌توان از گوی‌های رنگی براق یا گل به تعداد کم استفاده کرد.
[تصویر:  -گل-آرایی-ماشین-عروس.jpg]
برای مراسم عروسی هم می‌توان از گل‌های رنگ روشن برای ماشین تیره رنگ و گل‌های رنگارنگ برای  ماشین رنگ روشنی استفاده کرد. اگر در یخبندان زمستانی به سر می‌برید و مراسم‌تان در روزهای سرد زمستانی یا روزهای داغ تابستان است بدانید با مراجعه به اخبار هواشناسی و وضعیت پیش بینی هوا در روز عروسی شما اقدامات لازم را به عمل آورید. در این شرایط گل‌های ماشین دوام زیادی نخواهند آورد و سر 3 ساعت یا یخ می‌زنند یا پژمرده می‌شوند. پس باید در انتخاب گل مورد نظر دقت لازم را داشته باشد.  گل آرایی ماشین عروس با بادکنک، گل آرایی ماشین عروس با گل رز یا به شکل های مختلف می تواند انجام شود.
خودروهای روباز برای ماشین عروس گزینه های مناسب تری هستند. هر چند دیگر سقفی وجود ندارد که بخواهیم آن را تزئین کنیم، اما جلو و عقب خودرو فضای کافی برای طراحی و تزئینات دارد. برای این دسته از خودروها چیدمان المان های تزئینی باید به صورت خطی باشد. کمتر کسی به تزئین درب خودرو از هر دو سمت عروس و داماد توجه می کند. درب های خودرو از دو سمت می توانند تزئین شوند اما طرح متناسب با نماد عروس و داماد، به نظر ایده جالب تری است. اینکه درب سمت عروس با ربان  و گل های سفید و سمت داماد ترکیبی از رنگ سیاه با یک کروات نمادین تزئین شود هم ایده جالبی برای زیبا کردن ماشین عروس است. استفاده از حلقه و کنف اغلب تزئینات خودروها با عناصری همچون ربان، تور، گل طبیعی و مصنوعی است. در حالی که وسایل دیگری همچون حلقه و کنف هم می توانند برای ایجاد طرح های متفاوت و زیبا استفاده شوند. می توان با کنف دور تا دور حلقه ها را تزئین کرد و سپس این حلقه ها را به عنوان پایه گلها قرار داد.
خدمات حسابداری
با استفاده از تورهای چند رنگ برای جالب تر کردن ماشین عروس می توان تورهای چند رنگی را با رعایت تناسب رنگ استفاده کرد. برای مثال چند رنگ سفید، یاسی، بنفش با یکدیگر تناسب دارند که می توان آنها را به عنوان زمینه طراحی استفاده کرد و سپس گل و ربان را بر روی تورها قرار داد.و برای تزئین آینه های خودرو می توان آنها را با گل های زیبا تزئین کرد و سپس ربان های کش و قوس دار را از آینه ها آویزان کرد. این ایده اگر چه کوچک و جزئی است اما موجب زیبایی ماشین عروس می شود.طرح ساده گاهی یک طرح ساده بهتر از طرح های پیچیده باعث زیبایی ماشین عروس می شود. برای مثال می توان با گل های ریز و غنچه ای یک قلب بزرگ را در قسمت جلوی خودرو ایجاد کرد. اگر قسمت انتهایی قلب هم با یک پاپیون ربانی تزئین شود، زیبایی ماشین عروس را دو چندان می کند.
[تصویر:  -آرایی-ماشین-عروس.jpg]
قیمت گل آرایی ماشین عروس
هزینه گل آرایی ماشین عروس بستگی به فصل و مناسبت و نوع گل‌ مورد استفاده دارد. در اعیاد و مناسبت‌هایی مثل نیمه شعبان، عید نوروز و روز عقد حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س) گل گران می‌شود؛ در نتیجه تعرفه گل آرایی ماشین عروس فرق می‌کند و قیمت بالاتر می‌رود. قیمت گل آرایی ماشین عروس به نوع گل، تعداد و حجم گل‌های استفاده شده و ملزومات جانبی مانند تور و انواع عروسک و چیدمان آن‌ها بستگی دارد. گران ترین گل، ارکیده است. دیگر گل‌های گران قیمت، آنتوریوم، رز و انواع گل‌های هلندی و تایلندی می‌باشد. از گل‌هایی که قیمت‌های به صرفه تری دارند می‌توان به لیسیانتوس و لیلیوم اشاره کرد. میخک، آلستر و مریم مناسب ترین گل‌ها به لحاظ قیمتی هستند. گل رز نیز با توجه به کیفیت آن قیمت‌های متفاوتی دارد. پاپیون زدن روی ماشین و یا استفاده بیشتر از برگ‌ها و استفاده کمتر از گل‌ها هزینه‌ها  را به شدت پایین می‌آورد.
منبع:
موسسه گل آرایی فلوآرت

 
لینک مرجع