تالار گفتمان عروس

نسخه کامل: فواید موسیقی درمانی را بدانیم
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
[تصویر:  rahesaba-1.jpg]
موسیقی عضو جدا نشدنی در زندگی ماست. شنیدن آن حالمان را عوض می‌کند. سبک زندگی امروزی سبب بروز مشکلاتی مانند استرس، بی‌خوابی، اضافه وزن، عصبانیت و … شده است. اگر به شما بگوییم تمامی این مشکلات گاهی با موسیقی بهبود می‌آید بیراهه نگفته‌ایم. در ادامه از فواید موسیقی درمانی برایتان می‌گوییم.
از زمانی که پا به این دنیا گذاشته‌ایم با موسیقی آشنا شده‌ایم. به نظرم اولین بار که با نوای موسیقی آشنا شده‎ایم، لالایی و شعرهای کودکانه‌ای است که شنیده‌ایم. این علاقه به این دهه و این قرن باز نمی‌گردد. از ابتدای خلقت بشر، ایجاد نوا و صداهای ریتمیک مورد توجه بوده که هر کدام از آن رفتارها بیان‌گر موضوعی بوده است. چرا که امروزه هم برای هر مراسمی نوای مخصوصی را تعیین کرده‌ایم. البته خیلی از افراد هم هستند که علاقه دارند خودشان به نواختن بپردازند، به همین دلیل  آموزش موسیقی را شروع می‌کنند و با آن به یکی از علاقمندی‌های خود می‌رسند.
در دنیای امروزی که آلودگی صوتی در آن بیداد می‌کند یک هندزفری همراه و یار همیشگی ماست. عده‌ای از افراد بدون توجه به نوع موسیقی و تنها برای سرگرمی موسیقی‌های داخل دستگاه خود را پخش می‌کنند. اما عده‌ای هم هستند که بسیار حرفه‌ای به معانی اشعار و نواختن موسیقی در یک قطعه توجه می‌کنند و سبک موسیقی خاصی را همیشه می‌پسندند.
برای موسیقی درمانی باید سلایق خود را بشناسیم. باید بدانیم چه نوع موسیقی حالمان را خوب می‌کند. که در مواقع لزوم با گوش دادن به آن روحیه قبلی خود را به دست آوریم.
موسیقی درمانی شامل دو دسته اصلی است. دسته اول موسیقی است که در ذهن و جسم شما تحرک ایجاد کند و باعث انرژی بخشی در شما شود. و اما دسته بعدی موسیقی‌های آرامش بخشی هستند که معمولا برای درمان بی‌خوابی یا تمرکز گوش داده می‌شود.
با موسیقی درمانی رژیم بگیرید!
برای کاهش وزن راه‌های زیادی وجود دارد که برای هر فردی یکی از آن راه‌ها به خوبی جواب می‌دهد. طبق تحقیقات گوش دادن به یک آهنگ ملایم در موقع صرف غذا می‌تواند بر روی اشتهای شما تاثیر بگذارد. این موضوع باعث می‌شود غذای کمتری بخورید. اگر برای تکمیل این روش سعی کنید نور محیط را هم کم کنید بسیار بهتر نتیجه خواهید گرفت.
اگر رستوران‌داران به این موضوع آگاه باشند هیچ‌گاه برای فروش خود دست به چنین کاری نمی‌زنند. البته بسیار دیده‌ایم که در رستوران‌ها از موسیقی‌های شادتر استفاده می‌شود. این موضوع تاثیر مستقیم بر روی میل غذایی شما می‌گذارد.
برای داشتن یک رژیم موفق از روش موسیقی درمانی بهره گیرید. در هنگام صرف وعده غذایی خود یک موسیقی ملایم پخش کنید. با این کار شما غذای خود را آهسته‌تر نوش جان می‌کنید و زودتر احساس سیری به سراغتان می‌آید، در نتیجه زودتر از غذای خود دست می‌کشید.
قبل از کنکور  و عمل جراحی موسیقی گوش دهید!
روانشناسان دریافته‌اند موسیقی سطح استرس شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم قبل از قرارگیری در شرایط سخت مانند امتحان یا کنکور چند قطعه موسیقی گوش دهید. آرامش به ذهنتان باز می‌گردد و شما آماده شرکت در جلسات امتحان می‌شوید. شما با این کار بعد روانی خود را آماده و تقویت می‌کنید.
حتما بارها و بارها برایتان پیش آمده است که گوش دادن به نوای آرام‌بخش یک موسیقی ملایم، تشویش و اضطراب را از ما دور می کند. همین موضوع ثابت کننده این است که موسیقی درمانی می‌تواند آرامش را به روح و جسم ما بازگرداند.
اما این کار را فقط قبل از امتحان انجام ندهید. در ورزش‌های یوگا بسیار از این شیوه استفاده می‌کنند. همچنین در باشگاه‌های ورزشی پس از انجام ورزش‌های سنگین سعی می‌کنند چند دقیقه پایانی جلسه را با موسیقی ملایم بگذرانند که آرامش را به اعصاب خود بازگردانند و جلسه ورزشی خود را تکمیل کنند.
در برخی از مراکز پزشکی با پخش موسیقی بیماران خود را به آرامش دعوت می‌کنند. با این کار شما با روحیه بهتر برای درمان خود به پیش پزشک مراجعه خواهید کرد.
لینک مرجع