تالار گفتمان عروس

نسخه کامل: کبد چرب و راههای درمان آن
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
 کبد چرب و راههای درمان آن [تصویر:  liver-illustration-1024x575.jpg] کبد چرب چیست؟
کبد دومین عضو بزرگ در بدن انسان است و مسئول به اصطلاح رد کردن تمام مواد غذایی و نوشیدنی مصرف شده از صافی است، این بدان معناست که فاکتورهای مضر مواد غذایی را گرفته و آنها را به صورتی بدون ضرر وارد سیستم‌های دیگر بدن می کند و به طور طبیعی خود را توسط سلول هایی ترمیم و پاکسازی می کند.
وجود چربی در کبد هر انسانی طبیعی است،اما اگر دارای 5 تا 10 درصد چربی باشد کبد چرب نامیده می‌شود،که یک موقعیت مخرب را در بدن ایجاد می‌کند و بدتر اینکه هیچ علامت هشدار دهنده‌ای در ابتلا ندارد.
بیماری کبد چرب Fatty liver همراه با التهاب است،که این التهاب با از بین رفتن سلول ها همراه است و اگر درمان نشود سبب سیروز کبدی می‌شود.
 [img=1024x681]https://achito.ir/wp-content/uploads/2018/12/no-junk-food-in-maharshatra-school-canteens-1024x681.jpg علت اصلی بروز کبد چرب
علت اصلی ناشناخته است، ولی تعدادی از اختلالات بالینی معین به عنوان علل زمینه‌ای شناخته شده‌اند. هفتاد درصد بیماران مبتلا به کبد چرب چاق هستند. بیماری دیابت و بالا بودن چربی‌های خون نیز از علل زمینه‌ای آن می باشند.عوامل مختلفی که باعث تغییر متابولیسم در بدن می‌شوند، شامل کاهش ناگهانی وزن، سوء تغذیه، تغذیه وریدی و گرسنگی طولانی مدت مانند گرفتن روزه نیز ممکن است باعث کبد چرب شوند.
مصرف عوامل ایجاد کبد چرب:  [img=1024x501]https://achito.ir/wp-content/uploads/2018/12/fatty-liver-treatment-1024x501.jpg

جهت مطالعه بیشتر اینجا کلیک نمایید.
لینک مرجع