تالار گفتمان عروس

نسخه کامل: همه چیز درباره لوسیون بدن
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
در دنیای وسیع آرایش و زیبایی, گاه به گاه با اصطلاحاتی جالب مانند لوسیون یا انواع کرم بدن مواجه میشویم که باید جهت فرا گرفتن کاربرد آن یا تفاوت های اساسی که میان انواع مختلف این محصولات وجود دارد بیشتر بدانیم. پرداختن به این موضوع که هر یک برای پوست بدن ما چه نوع مراقبتی انجام می دهند امری است مهم و ضروری که در این مقاله با آن آشنا خواهید شد. در ابتدا با تعریف صحیح لوسیون شروع کرده تا ویژگی های یک محصول مرغوب را شناخته و بتوانیم به شکلی صحیح در مراقبت از پوست صورت و بدن خود بشتابیم.
لوسیون بدن چیست و چه کاربردی دارد؟
لوسیون یک کلمه فرانسوی است که جهت استفاده ی مستقیم بر روی پوست ساخته شده تا رطوبت مورد نیاز را برای پوست تامین نموده و بدین ترتیب بتواند اصطکاک غیرضروری را در پوست صورت از میان بردارد. لوسیون از پخش و یا ترکیب شدن یک مایع مانند روغن در یک مایع دیگر مانند آب تشکیل می شود. اگر میزان آب موجود در این ترکیب از میزان روغن در آن بیشتر باشد به آن لوسیون گفته می شود و در حالتی دیگر اگر شرایط برعکس شده و مقدار روغن از آب بیشتر باشد به آن کرم خواهیم گفت. بنابر این تعریف میتوان نتیجه گرفت که محصول لوسیون وظیفه آبرسانی به پوست را بر عهده داشته و در هیدراته نمودن پوست بر انواع کرم زیبایی برتری دارد.
حال میتوان به وظایف اصلی لوسیون پرداخته تا شناخت وسیعتر از این محصول در چگونگی مراقبت پوست داشته باشیم.
وظایفی که لوسیون بدن بر عهده دارد:
1. هیدراته نمودن پوست: افرادی که دارای پوست های حساس یا بیش از حد خشک هستند و همچنین افرادی که در مناطق آب و هوایی خشک زندگی میکنند اغلب پوست بدنشان خشک است و از این حالت موجود بسیار رنج میبرند. حتی افرادی با وجود دارا بودن پوستی معمولی در فصول سرد سال از چنین خشکی هایی در پوست ناراضی بوده و دوست دارند به نوعی این مشکل را از میان بردارند. در چنین شرایطی میتوان با استفاده از انواع لوسیون, رطوبت مورد نیاز را به پوست برگردانده و احساسی بی نطیر از طراوت و شادابی را در پوست صورت و بدن ایجاد نمود.
2. رفع خشکی و کشیدگی پوست: برخی اوقات با حالاتی از خشکی پوست روبه رو هستیم که در مناطق خاصی از بدن مانند آرنج, زانو, قوزک پا و ... اتفاق می افتد. این شرایط ممکن است حتی برای افراد با پوست های معمولی یا چرب نیز اتفاق بی افتد. لوسیون ضد خشکی پوست میتواند این نواحی را نیز هیدراته نموده و احساس  آزاردهنده خشکی یا کشیدگی پوست را در این نواحی از میان بردارد.
3. رفع پینه پوست: پینه های پوستی معمولا در کف پاهای افراد به وجود آمده یا باعث ایجاد ترک هایی دردناک با ظاهر ناخوشایند خواهند شد. در این صورت نیز می توان از انواع لوسیون های مخصوص ضد پینه استفاده کرد که در فرمولاسیون خود مواد لایه بردار جهت رفع سلول های مرده کف پا را نیز داشته باشد و بدین ترتیب می توانند علاوه بر آبرسانی به پوست کف پا، یک لایه برداری مناسب نیز در این ناحیه انجام دهد.
4. شفافیت و درخشندگی پوست: لوسیون بدن می تواند حالتی از درخشندگی یا شفافیت را در پوست بدن ایجاد نماید. در ترکیبات این محصول معمولا از مواد روشن کننده پوست کمک گرفته و همچنین برخی از این محصولات حاوی ترکیبات اسکراب هستند که نقش لایه برداری سطحی پوست را برعهده خواهد گرفت.
5. حفظ طراوت و از میان برداشتن رایحه ناخوشایند: استفاده از این محصول حتی در شرایطی که پوست ما از نوع معمولی بوده و نیاز چندانی به آبرسانی از نوع مصنوعی نداشته باشد نیز می تواند احساسی از آرامش, طراوت و تازگی را در پوست ما ایجاد نماید. علاوه بر این نیز معمولا محصولات لوسیون دارای عطر و بویی خوش و دلنشین بوده و قادر هستند رایحه های نامطبوع بدن را که در اثر تعریق به وجود می آیند از میان بردارند.
انواع مختلف لوسیون: 
1. لوسیون ضد خشکی پوست: این محصول جهت حفظ رطوبت از دست رفته پس از شست شو و انجام کار روزانه برای دست های ما طراحی شده است تا بتواند رطوبتی را که در طی شست شو های مکرر یا گردگیری های روزانه از پوست ما برداشته شده باز گرداند.
2. لوسیون حمام: این نوع از لوسیون بعد یا در حین حمام بر روی تمام پوست بدن البته به غیر از نواحی حساس استفاده شده و از خشکی و احساس کشیدگی در پوست بدن جلوگیری میکند.
3. لوسیون معمولی‌: می تواند بر روی پوست دست ها، پا ها و نواحی مختلف بدن استفاده شود و احساس طراوت و تازگی را به پوست این نواحی بازگرداند.
منبع: توبیستی
 
لینک مرجع