تالار گفتمان عروس

نسخه کامل: با کدام اتو مو موهایم را صاف کنم
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
 
امروزه دیگر کسی نگران موهای فر،صاف، مجعد و وزخود نسیت چرا که با وجود طیف وسیعی از محصولات برقی شخصی مانند انواع اتو مو ها ، تغییر حالت مو و تبدیل آن به حالت موی دلخواه کار سختی نیست.اما اگر این کار به وسیله ی افراد غیر حرفه ای انجام شود و یا نحوه ی کار با آن را بلد نباشیم ، آسیب های جدی به موهای خود وارد کرده ایم.
همان طور که پیش تر هم گفته شد ، اتو موهای موجود در بازار تنوع بالایی دارد.در این مقاله راجع به انواع آن توضیحاتی مختصر می دهیم
1 – اتو مو با کفی های معمولی:
کفی این نوع از اتو موها از فلز است و معمولا قابلیت تنظیم دما را ندارند .غالبا سه درجه حرارت کم، متوسط، زیاد برای آن ها تعبیه شده است. این نوع از اتو موها مناسب استفاده ی دائم نیست و برای افرادی مناسب است که فقط گه گاه و یا برای بخش خاصی از موهایشان از اتو مو استفاده می کنند.
2 – اتو مو با کفی سرامیکی:
اتو مو سرامیکی گرما را به صورت یکنواخت در صفحه ها پخش کرده و از سوختگی مو جلوگیری می کند. این نوع از اتو موها قابلیت های مختلفی دارند وقیمتشان بنا بر قابلیت های آن ها تغییر می کند. اتو موهای سرامیکی به علت ساختار سرامیکی خود کمترین آسیب را به موها می رساند، گرما را برای مدت طولانی در خود نگه می دارد و همچنین باعث کدری موهای رنگ شده نمی شود و به همین علت یکی از بهترین نوع اتو مو محسوب می شود.
اتو مو با کفی تورمالین:
اتو مو تورمالین به علت خاصیت تورمالین به آهستگی گرم شده و این گرما را در خود نگه می دارد .این ویژگی سبب شده تا به جای خشک و بد حالت کردن مو ها ، آن ها را زیبا و براق کند.
اتو مو با کفی آیونیک:
این اتو مو نه تنها رطوبت مو های شما را از بین نمی برد ، بلکه رطوبت از دست رفته مو های شما را نیز به شما باز می گرداند.این ویژگی سبب شده است تا این اتو مو نسبت به دیگر محصولات اتو مو گران تر باشد.اما توجه کنید که تاثیر این اتو مو بر انواع مو متفاوت است.
اتو مو با کفی تیتانیومی:
استفاده از این اتو مو ها نیاز به دقت دارد چرا که خاصیت تیتانیومی این محصولات سبب می شود به سرعت داغ شوند و این حرارت را زودتر به مو ها انتقال دهند.به همین دلیل اگر مدت زمان طولانی روی موها باشند سبب سوختن مو می شود.
اتو مو با کفی کراتین:
این اتو مو ها برای مو ها بسیار مناسب هستند. همان طور که می دانید کراتین از اجزای تشکیل دهنده مو است و استفاده از این اتو مو سبب نرم کنندگی قوی و تولید یون در مو می شود.
با توجه به توضیحات داده شده ، با توجه به نوع و جنس مو باید اتو موی مناسب خود را پیدا کنیم .در این صورت خواهید دید که انتخاب هایتان محدود می شود.برای اطلاع بیشتر انواع مو را به شما معرفی می کنیم .
1 – موهای صاف و نازک:
اگر موهای شما لخت و معمولی است به نوع خاصی از اتو مو احتیاج پیدا نمی کنید .اتو موی شما بهتر است با کفی سرامیک باشد تا نه به موهایتان آسیب برساند و نه الکتریسیته به وجود بیاورد تنها ویژگی که میبایست داشته باشد این است که درجه حرارت آن زیاد باشد.
2 – موهای فر:
اگر موهای فر دارید ولی ضخامت موهایتان کم و نازک است ،به اتو مویی نیاز دارید که بتوانید درجه حرارت آن را تغییر و تنظیم کنید. این قابلیت به شما کمک می کند تا با توجه به محل اتو کشی مو و حجم و ضخامت آن درجه را تغییر دهید.این ویژگی غالبا در اتو موهایی با کفی تیتانیوم و یا تورمالین وجود دارد.
3 – موهای ضخیم و صاف :اگر مو های شما کمی حالت دارد و ضخیم است بهترین انتخاب برای شما اتو مویی است که کفی پهنی داشته باشد و بتوان درجه آن را تغییر داد . با این ویژگی شما می توانید حجم بیشتری از مو را اتو بکشید و با توجه به ضخامت مو درجه آن را تغییر دهید.
4 – موهای فر وضخیم
این نوع جنس از مو برای صاف کردن و حالت دهی نیاز به اتو مویی با درجه حرارت بالا و صفحه پهن دارند .البته باید با توجه به توضیحات بالا اتو مویی را انتخاب کنند که حرارت بالای آن به موهایشان صدمه نزند و رطوبت را از موهایشان نگیرد.
5 – موهای کوتاه
برای حصول بهترین نتیجه برای این نوع از مو از اتو مویی استفاده کنید که صفحه باریک داشته باشد تا بتوانید هرچه بهتر موهای خود را حالت دهید و یا صاف کنید.
چگونه اتو مو به موهای ما آسیب می رساند؟
[تصویر:  %D8%A7%D8%AA%D9%88%20%D9%85%D9%883.jpg]
این آسیب زدن به دو عامل بستگی دارد:
1 – حرارت اتو مو 2 – چگونه انتقال حرارت به مو
2 – حرارت اتو مو : کمترین حرارت اتو مو 170و بیشترین حرارت 240 درجه است .اگر این حرارت کمتر از این میزان باشد مو حالت نمی گیرد و اگر بیشتر از این میزان باشد موها آسیب خواهد دید.
 اتو مو ها را درست استفاده کنید
1 – بهترین اتو مو برای انواع مو اتو موهایی با کفی سرامیک و بعد تورمالین است چرا که با توزیع یکسان حرارت آسیب به مو را به حداقل می رسانند.
2 – هیچ گاه با موهای خیس اتو نکشید .ابتدا موها را خشک کنید بعد از اتو مو استفاده کنید.
3 – پیش از استفاده از اتو مو از وسایلی مثل واکس، ژل ، تافت و .... استفاده نکنید.
4 – اتو مو را با فاصله 2 سانت از مو استفاده کنید.
5 – از اتو مو بیش از حد استفاده نکنید .استفاده بیش از حد از اتو مو و سشوار در بازه زمانی کوتاه سبب آسیب به موهایتان می شود. سعی کنید این بازه را افزایش دهید.
منبع: توبیستی
لینک مرجع