تالار گفتمان عروس

نسخه کامل: درباره ی اسپری های ضد تعریق بیشتر بدانید
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
درباره ی اسپری های ضد تعریق بیشتر بدانید
کمتر کسی را می توان پیدا کرد که روی میز و داخل کیف خود اسپری های خوش بو کننده وجود نداشته باشد .اما استفاده از انوع آن بنا به سلیقه ی افراد متفاوت است . اما بهتر است قبل از استفاده از این محصول کمی درباره ی آن ها بدانیم. اگر در بازار کمی چرخ بزنید خواهید دید که انواع مختلفی از اسپری ها در بازار وجود دارد که انتخاب را برای خریدار سخت کرده است.اما به طور کل این اسپری ها به دو دسته کلی می توان تقسیم کرد.1 – اسپری های خوشبو کننده 2 – اسپری ضد تعریق
اسپری های ضد تعریق
در ترکیبات این نوع از اسپری ها از آلومینیوم کلراید و آنتی باکتریال استفاده شده است که می توانند جلوی تعریق بیش از حد را بگیرند وهمچنین حجم باکتری های موجود در عرق را به طور چشمگیری کاهش می دهند و به این طریق هنگام عرق کردن ، اجازه ی ایجاد بوی بد را نمیدهد. این در حالی است که اسپری های خوشبو کننده فقط بوی مطلوبی دارد و از ایجاد عرق و بوی بد جلوگیری نمی کند. استفاده از اسپری های خوشبو کننده فقط در ساعات اولیه خوشایند به نظر می رسد.اما بعد از گذشت چند ساعت بوی عرق همراه با بوی اسپری ایجاد یک بوی نامطلوبی می کند که بسیار آزار دهنده است . پس اگر جزء کسانی هستید که زیاد عرق می کنید بهتر است از اسپری های ضد تعریق استفاده کنید . ولی اگر جزء کسانی هستید که کم عرق می کنند ویا بوی عرقتان بد نیست می توانید از اسپری های ضد تعریق استفاده کنید.
نکاتی مهم درباره ی استفاده از اسپری های ضد تعریق
اسپری های ضد تعریق برای جلوگیری از تعریق بدن درست شده اند و استفاده از آن ها روی لباس هیچ کمکی به شما نخواهد کرد . البته می توانید اسپری های خوشبو کننده را مستقیم روی پوست خود اسپری نکنید ، اما این عمل در خصوص اسپری های ضد تعریق نه تنها به تعریق شما کمک نمی کند بلکه بوی بد عرق بدن شما را هم کم نخواهد کرد.همچنین اسپری مستقیم این بعضی از این اسپری ها روی لباس ممکن است باعث ایجاد لک روی لباستان شود.
 اسپری های ضد تعریق را هنگامی که عرق کرده اید نباید استفاده کنید . بهترین زمان برای استفاده از این نوع اسپری ها زمانی است که شما استحمام کرده اید و پوست بدن شما کاملا تمیز است . چرا که استفاده از اسپری های ضد تعریق و خوشبو کننده هنگام تعریق بوی بد تعریق را ناخوشایند تر خواهد کرد.برای استفاده از این اسپری ها در طول روز و هنگام تعریق باید ابتدا عرق خود را با دستمال مرطوبی از پوست خود پاک کنید ،سپس با دستمال دیگر پوستتان را خشک کنید و بعد از اسپری استفاده کنید.
از آنجا که بدن در حال استراحت و شب زیاد فعالیت ندارد و عرق نمیکند بهتر است به پوستتان اجازه دهید تا استراحت کند و از اسپری استفاده نکنید. با این که استفاده از این اسپری ها به خصوص اسپری های خوشبو کننده محدودیت سنی ندارد اما با این حال در مواردی ممنوعیت دارد .مثلا وقتی با استفاده از این اسپری ها دچار خارش می شوید نشان می دهد که شما به این اسپری حساسیت دارید اگر این نکته را نادیده بگیرید بعد از مدتی در اثر خارش زیاد پوست ان ناحیه کدر و تیره خواهد شد. و یا هنگامی که پوست شما آسیب دیده و خراش خورده است بهتر است تا بهبود آن ناحیه از اسپری کردن خودداری کنید.
افرادی که دچار آسم و آلرژی هستند نیز در استفاده از اسپری ها ممنوعیت دارند.

 
لینک مرجع