تالار گفتمان عروس

نسخه کامل: نکات عکاسی در شب که طرفداران زیادی داره
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
 آموزش تصویری عکاسی در شب و نور کمعکاسی در لغت به معنای فن عکاسی و عکس برداری است. این هنر در اکثر زبان‌های جهان فتوگرافی خوانده می‌شود که ترکیبی از دو کلمه یونانی فتو به معنی نور و گرافی به معنی ثبت یا نگارش است. بنابراین، فتوگرافی به معنای نقش کردن با نور است. عکاسی دارای سه جنبهٔ علمی، صنعتی و هنری است؛ به‌عنوان یک پدیده علمی متولد شد، به‌شکل یک صنعت گسترش یافت و به عنوان هنر تثبیت شد. یک عکاس می تواند با استفاده از تجربیات عکاسان حرفه ای و همچنین رعایت برخی نکات و قواعد بهترین عکس ها را تهیه کند. 
[تصویر:  2.jpg]
شاید عکاسی در شب کمی سخت به نظر برسد اما با رعایت برخی نکات می‌توانید عکس‌های بی نظیری از ماه، آتش بازی، پرتره‌های زیبا و چراغ‌های ماشین‌های در حال حرکت بگیرید. عکاسی در شب به دلیل وجود نور کم کمی چالش‌بر‌انگیز است، همین نور کم باعث می‌شود که نتیجه‌ی کار و عکس‌های گرفته شده دارای نویز زیادی باشند. با استفاده از برخی تنظیمات و تجهیزات مناسب می‌توانید عکس‌های فوق‌العاده‌ای در شب بیاندازید. این مقاله یک راهنمای عکاسی برای مبتدیانی است که دوست دارند عکس‌های زیبا و بی‌نقصی از مناظر شبانه، چراغ‌های خیابان، مراسم آتش‌بازی و ماه بیاندازند.
[تصویر:  moon.jpg]
برای به کار بستن این تکنیک به لنز زوم ۳۰۰ میلی‌متر نیاز خواهید‌داشت. دوربین SLR خود را روی یک سه‌پایه و در جای مسطحی قرار دهید. این تنظیمات دستی را در دوربینتان اعمال کنید: ISO ۱۰۰ ، دریچه‌ی دیافراگم f/۹ ، میزان نوردهی -۵ یا کمتر و مقدار وایت بالانس را در حالت اتوماتیک قرار دهید. حالت self-timer ده ثانیه ای را انتخاب کنید. بدون سه‌پایه، عکاسی نکنید چرا که ممکن است عکستان در نهایت تار شود. تا حد ممکن، کوچک‌نمایی کنید. عکاسی را ابتدا با فوکوس خودکار شروع کنید سپس فوکوس دستی را هم امتحان کنید. می‌توانید تنظیمات حداکثر فاصله‌ی کانونی را نیز امتحان کنید. چند عکس بیاندازید و سپس نتیجه‌ی کارتان را مقایسه کنید؛ با این تنظیمات و به کار بستن این تکنیک، قطعاً نتیجه‌ی مطلوبی خواهید گرفت و از نتیجه‌ی کار راضی خواهید بود.
[تصویر:  firework.jpg]
تکنیک‌های عکاسی از مراسم آتش‌بازی ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. نکته‌ی مهم در این مورد این است که جای مناسبی پیدا کنید تا بتوانید کادر‌بندی صحیحی داشته باشید. با امتحان کردن سرعت‌های مختلف شاتر می‌توانید عکس‌های کاملاً متفاوتی بگیرید از عکس‌های شارپ گرفته تا عکس‌هایی که دارای افکت‌های تاری هستند. قبل از شروع آتش‌بازی در محل حاضر شوید و جای مناسبی انتخاب کنید تا بتوانبد به خوبی کادر‌بندی کنید. دوربینتان را روی یک سه‌پایه قرار دهید. میزان سرعت شاتر را ۴-۵ ثانیه و دریچه‌ی دیافراگم را f/۸ قرار دهید. فلاش را خاموش کنید و مقدار ISO را پنجاه یا صد در نظر بگیرید. کوچک‌نمایی کنید و کادر مناسب را پیدا کنید. تایمر را تنظیم کنید و شروع به عکاسی کنید. عکس‌های گرفته شده را بررسی کنید و با توجه به نتایج به دست آمده، سرعت‌های مختلف شاتر را امتحان کنید.

در دوره آموزشی Foundations of Photography شما با تکنیک های عکاسی در شب و با نور کم آشنا می شوید. 
عناوین آموزشی: 
- کار کردن با سنسورها در نور کم 
- کارکردن باShutter Speed، ISO، پارامترهای Exposure، Aperture و ... در نور کم 
- آشنایی با نقش پایدار سازی لنز 
- رفع مشکلات موجود در عکاسی با نور کم و یا در شب 
- آشنایی با مشکلاتی که ممکن است در رابطه با White Balance رخ دهد 
- آموزش مفاهیم زیبایی شناسی و ترکیب ها 
- آموزش عکاسی از یک فرد در شب 
- عکاسی از آسمان و ستاره ها و آشنایی با تکنیک های خاص 
- عکاسی از غروب آفتاب در ساحل دریا 
- تنظیم Exposure در عکاسی فضاهای باز در طول شب 
- ملاحظات مربوط به HDR و عکاسی در شب 
- و ... 

منابع : 
118فایل
www.kojaro.com
لنزک | آموزش عکاسی
لینک مرجع