تالار گفتمان عروس

نسخه کامل: در دوران بارداری، چه کنم تا نیاز جنسی همسرم را برطرف کنم؟!
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
پرسش: من 23 سالمه و همسرم 10 سال از من بزرگتره. الان باردار هستم و تا یه هفته دیگه زایمان میکنم. از وقتی حامله شدم شوهرم در رابطه جنسی سرد شده. به طوری که از همون اوایل بارداری هر دفعه خودم پیش قدم شدم تا اینکه توی 5 ماهگی به علت زایمان زودرس دکترم گفت که دیگه نباید نزدیکی داشته باشم تا آخر بارداری. ولی خودم خیلی سختم بود که شوهرم نتونه نیازشو برطرف کنه که با این حال بازم خودم چند باری پیش قدم شدم و نیازشو برطرف کردم در صورتیکه که اون اصلا هیچی نمیگفت. تا اینکه دیدم توی گوشیش فیلم های پورن داره درصورتی که قبلا هیچوقت ندیده بودم این فیلم ها رو داشته باشه.

چند دفعه پاک کردم دوباره دیدم هست تا اینکه بعد از مدتی بهش گفتم چرا این فیلمها رو داری؟ و در مورد عوارض این فیلم ها که خودتون مطلب گذاشته بودین بهش گفتم و مطالبتون رو خوند و گفت راست میگی. و کمی هم دلخور شد که من فهمیدم این فیلم هارو داره. اونم گفت همینجوری توی گروه اومده خود به خود دانلود شده. بعد هم از گروهش لفت داد. دوباره بعد از مدتی که گوشیش رو نگاه کردم دیدم توی گالری فیلم ها رو پاک میکنه ولی توی مدیریت فایل هستن. دوباره هم چیزی نگفتم ولی فیلم ها رو از مدیریت فایل پاک کردم ولی اصلا به روی خودم نیاوردم. چند تا گروه هم داشت که این فیلم ها رو میفرستادن. اون گروه ها رو هم حذف کردم. تقریبا 2 الی 3 هفته ای ندیدم فیلم داشته باشه.دیگه هم به گوشیش نگاه نکرده بودم. تا اینکه امروز که گوشیش رو جا گذاشته بود دیدم برنامه مدیریت فایل نداره فهمیدم مخفی کرده. وقتی پیداش کردم دیدم دوباره نزدیک به 20 تا فیلم داره. خیلی نا راحت شدم و گریه کردم.آخه من تو دوران بارداریم خیلی مریض شدم و اذیت شدم به همین خاطر هم 4 ماه آخر بارداریم خونه مامانم هستم و شوهرم هم رفت و آمد میکنه.

من همش درباره نیاز جنسیش ازش میپرسم و میگم بیا یه روز بریم خونه و تنها باشیم. ولی اون قبول نمیکنه و میگه من اصلا یادم هم نیست از بس مشغله کاری دارم و طوری نیست که رابطه نداریم. چند دفعه هم به خونه خودم رفتم که اگه میخواد رابطه داشته باشیم ولی هر دفعه پیش قدم شدم گفت خسته هستم. واقعا هم خسته بود. من هر وقت تنها شدیم بهش ابراز احساسات میکنم در صورتی که اون اصلا نه ابراز احساسات میکنه نه درباره نیاز جنسی صحبت میکنه. خیلی وقت ها هم شده که من بهش میگم دلم گرفته و میخوام نوازشم کنی ولی میگه بلد نیستم و با شوخی جوابم میده. حتی توی مدت بارداریم یه دفعه هم نشده بگه بدنت رو ببینم. و این موضوع خیلی منو اذیت میکنه و ناراحتم. فکر میکنم شاید نیازشو از جای دیگه تامین میکنه که با من در این مورد اصلا صحبت نمیکنه.

آقای دکتر چه جوری با این موضوع برخورد کنم؟ چه جوری بهش بگم؟ آخه خیلی اذیت میشم...
پاسخ دکتر شکیب:

قبل از اینکه بگویم چه می شود کرد، می خواهم بگویم در ذهن شما دو باور زیربنایی نامعقول هست که تا اصلاح نشوند، اضطرابها و نگرانیهای شما برطرف نمی شود:

اول اینکه شما شخصیت کنترلگری داری. آدمی که مدام می خواهد دیگران را تغییر بدهد و کاری کند که آنها طوری رفتار کنند که او می خواهد، هیچ وقت حالش خوب نیست. چون همیشه در حال عرق ریختن است و همیشه هم ناکام. تلاش برای تغییر دیگران، تلاشی ست محکوم به شکست. مگر کسی از آب در هاون کوفتن حالش خوب می شود؟ چطور ما می خواهیم دیگران را عوض کنیم، در حالی که دیگران هم به اندازه ما، حق دارند، توانایی دارند و عقل و منطق دارند؟ مگر ما چی از آنها بیشتر داریم؟

 دومین باور نادرست هم در رابطه شماست با همسرت. اینکه فکر می کنی رابطه جنسی، سرویسی ست که موظفی به او بدهی. می گویی «باید نیازش را برطرف کنم» و انگار شما فقط ابزار رفع نیاز او هستی و اوست که فقط به شما نیاز دارد و اگر این کار را نکنی احساس بی مصرفی می کنی. آیا این طور است؟ خود شما چی؟ نیاز نداری؟ اصلا از این رابطه لذت می بری؟ می دانید وقتی یک زن لذت نمی برد و فقط تنش را در اختیار مرد می گذارد، مرد هم کم کم انرژی جنسی اش تحلیل می رود؟

ما فقط می توانیم به دیگران بگوییم چه فکر می کنیم. فقط می توانیم حرف بزنیم و اطلاعات منتقل کنیم. همین. شما بازی چک کردن گوشی و پاک کردن فیلمها را امتحان کرده ای و دیده ای چقدر بی فایده است. پس این بازی را تمام کن. مثل یک رفیق، و نه مثل یک معلم، یا مادر، یا بازپرس، با همسرت حرف بزن و بگو از این وضعیت ناراحتی و نگرانی و به نظرت مشکلی در رابطه تان هست و باید برای حل آن مراجعه کنید به مشاور.

من هیچ نسخه ای برای شما ندارم، جز همین ها که گفتم. شما هم بیش از این کاری نمی توانی بکنی. هروقت همسرت بپذیرد که مشکلی هست، مراجعه می کنید و آن وقت درستش می کنیم. رابطه جنسی که از ریتم بیفتد، برگرداندنش به وضع سابق، راحت نیست و نیاز به مداخله درمانی دارد.
لینک مرجع