تالار گفتمان عروس

نسخه کامل: برنامه‌ ریزی ماه عسل
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
ماه عسل، سفری است که از آن به عنوان خاطره انگیزترین سفر زندگی مشترک نام برده می شود؛ پس قطعا باید دارای خصوصیات منحصر به فرد و ویژه ای باشد تا در تمام طول زندگی در ذهن زوج جاودانه گردد. برای داشتن چنین سفر رویایی و ویژه ای دانستن چند نکته و رعایت چند اصل حائز اهمیت است. اگرچه این نکات در نگاه اول ساده و پیش پا افتاده به نظر می رسند اما رعایت آنها می تواند لحظه های شاد، مفرح و در عین حال ماندگاری را برای شما رقم بزند.
 
[تصویر:  %D9%85%D8%A7%D9%87-%D8%B9%D8%B3%D9%84-%D...%DA%A9.jpg]
 
قدم اول: انتخاب مقصد برای ماه عسل
شهر یا کشوری که قصد سفر به آنجا را دارید؛ باید چند فاکتور مهم و اساسی را دارا داشته باشد. بستگی به فصلی که قصد انجام مسافرت را دارید، انتخاب شهر هم می تواند متغیر باشد. در وهله ی اول چیزی که باید مد نظر داشت این است که مقصد باید دلخواه هر دو طرف باشد تا انتظار ثبت لحظه های خوشی از آن را داشته باشیم. شهری را انتخاب کنید که یا قبلا به آنجا سفر کرده اید و حلاوت و شیرینی آن هنوز در کام شما باقی است، یا شهری که همیشه در ذهن تان رویای سفر به آنجا را می پروراندید. چنین مقصدی می توان در شکل گیری یک رویای دو نفره به کمک شما بیاید.
 
به آب و هوای شهر مورد نظر توجه کنید. مکان های دیدنی و گردشگری مقصد را رصد کنید و با شناخت کامل وارد آن مکان شوید. درباره ی سوغاتی های شهر مورد نظر تحقیق کنید. چون انتخاب سوغاتی مناسب می تواند یک سورپرایز ویژه برای شریک زندگی تان باشد. مراکز خرید یک جاذبه ی مهم و ویژه برای خانم ها است. شناسایی بهترین مراکز خرید را حتما در لیست خود بگنجانید تا به عنوان یک مرد ایده آل جلوه کنید!
 
قدم دوم: انتخاب وسیله ی سفر ماه عسل
همچنان که در بخش نخست اشاره ، تعیین نحوه ی مسافرت حائز اهمیت است. اگر قصد سفر هوایی دارید باید در موعد مشخص بلیت رزرو کنید تا به مشکل برنخورید. برای سفرهای خارجی، انتخاب تور مطمئن که دارای سابقه ی درخشانی در ارائه ی خدمات گردشگری است؛ بسیار اهمیت دارد.
 
چون در این سفر شما به عنوان یک قهرمان باید تمام نکات را پیش بینی کرده و یک سفر بی نقص را برای شریک زندگی تان بسازید. انتخاب خودروی مطمئن و رسیدگی فنی به آن، از نکاتی است که اغلب فراموش می شود.
 
ولی آرامش سفر زمینی بستگی زیادی به وسیله ی سفر دارد. با رعایت نکات ضروری می توانید این شرایط مساعد را برای خود فراهم کنید. اگر قصد سفر زمینی و با خودروی شخصی را دارید؛ مسیر جاده ها و نقشه ی راه را با دقت مطالعه کنید و سعی کنید زیباترین مسیر را برگزینید. به همراه داشتن یک نقشه ی گردشگری، راه حل مناسبی است.
 
قدم سوم: زمان ماه عسل
اگر برای سفر ماه عسل نیاز به گرفتن مرخصی از مافوق خود را دارید، حتما در خوش بینانه ترین حالت ممکن، تعداد روزهای مرخصی را تعیین کنید و پیش بینی کارهای ضروری را قبل از آغاز سفر انجام دهید و با فراغ بال سفر خود را شروع کنید. چون نداشتن آرامش از جانب محیط کار می تواند لحظه های خوش ماه عسل را به مخاطره بیندازد.
 
در طول ماه عسل تلفن های کاری را پاسخ ندهید و بدون استرس و فشار عصبی از تجربه ی لحظه های ناب لذت ببرید. هر نوع مشکل کاری می تواند در روزهای آتی حل و فصل شود. برای مواقع ضروری یک جایگزین تعیین کنید تا به مشکل جدی برنخورید.
 
قدم چهارم: آغاز سفر ماه عسل
برای بسیاری از زوج ها ماه عسل اولین سفر مشترک به حساب می آید. از این رو برای ساختن یک فضای رمانتیک و به یاد ماندنی فرصت مغتنمی است. بسیاری از افراد در طول سفر ماه عسل به شناخت کامل تری از طرف مقابل دست پیدا میکنند، عادت های روزمره ی او را می شناسند و تا حدودی با خلق و خوی عادی و دور از تعارفات اولیه ی او آشنا می شوند.
 
بنابراین باید سعی کنید در طول سفر در نگاه نخست یک هم سفر خوب برای همسرتان باشید تا او از بودن در کنار شما احساس آرامش و امنیت کند و در قدم دوم ویژگی های مثبت خود را بروز دهید تا او از انتخاب شما به عنوان شریک زندگی، احساس رضایت کند.
 
قدم ششم: پیش بینی و مدیریت هزینه های ماه سفر
شروع ماه عسل پس از پشت سر گذاشتن مراسم عروسی، قطعا به بودجه ی مالی ویژه ای نیاز دارد. اما نباید توقع داشته باشیم که حتما تمام آرزوها و رویاهای ما، برای تجربه یک سفر لوکس و بی نظیر در ماه عسل رقم بخورد.
 
داشتن آرامش و لذت بردن از حضور یکدیگر می تواند خوشی یک ماه عسل را تضمین کند. برای اینکه بعد از پایان سفر تلخی های مشکلات مالی دامن گیر زندگی نوپای ما نشود، بهتر است جلوی خرج های اضافی و بیهوده گرفته شود.
 
این سفر قرار نیست نقطه ی پایان تمام تجربه های شیرین باشد. میتوان برای داشتن یک ماه عسل رویایی خیلی ساده تر برنامه ریزی کرد و در عین حال لذت برد.
 
قدم پنجم: رمانتیک باشید در ماه عسل
در هر سن و سال و در هر شرایطی که ازدواج کرده باشید داشتن لحظه های خاص و دو نفره می تواند مهر و محبت شما را افزایش دهد. تا می توانید در این سفر چند روزه نقش یک زوج رمانتیک و عاشق پیشه را برای شریک زندگی تان ایفا کنید. ساختن لحظه های عاشقانه حتی اگر خیلی انسان احساساتی نیستید می تواند این سفر را برای شما خاطره انگیز کند تا در سالهای بعدی با یادآور ی آن لبخندی گوشه ی لبهایتان بنشیند.
 
 
 
پیشنهاد های رمانتیک بودن در ماه عسل:
  1. – قدم زدن های چند دقیقه ای در یک مسیر خاص و رویایی را حتما در برنامه های روزانه ی خود قرار دهید.
  2. – همیشه سعی کنید در کنار میز غذا یک ایده ی خلاقانه و بکر به کار بگیرید تا همسرتان سورپرایز شود.
  3. – بدون اطلاع او غذای مورد علاقه اش را سفارش دهید.
  4. – در کنار غذای او یک یادداشت عاشقانه پنهان کنید تا در هنگام صرف غذا غافلگیرشود.
  5. – موسیقی مورد علاقه اش را برای پخش در رستوران، درخواست کنید.
  6. – او را با نگاه های عاشقانه ی خود، غافلگیر کنید.
  7. – با همسرتان مثل یک ملکه و یک پادشاه رفتار کنید تا شکوه این سفر،  برای همیشه در ذهنش جاودانه شود.
  8. – برای خرید کردن با او هم قدم شوید و مشتاقانه همراهی اش کنید.
  9. – از همسرتان پنهانی و غافل گیرانه عکس بگیرید و بعد از پایان سفر با نشان دادن عکس ها ذوق زده اش کنید.
  10. – به کودک درونتان اجازه دهید فعال شود و بازیگوشی کند.
  11. – حتی اگر در کنار همدیگر هستید با پیامک های عاشقانه همدیگر را سورپرایز کنید.

 
نباید های ماه عسل
انتقاد کردن از همسر به هر شکلی ممنوع است.
 
ما برای ساختن یک سفر به یادماندنی همراه شده ایم و نباید با غر زدن های بیهوده لحظه های شاد و عاشقانه ی خود را خراب کنیم.
 
برای دیگران وقت صرف کردن ممنوع است.
 
برای اعضای خانواده هایتان میتوانید در سفرهای بعدی هم سوغاتی تهیه کنید.
 
در این سفر تنها برای خود و همسرتان وقت و هزینه صرف کنید.
 
سعی کنید در طول سفر کمتر با گوشی های تلفن همراه و هر وسیله ی ارتباطی مشغول باشید و بیشتر وقت را برای بودن با هم صرف کنید.
 
البته قرار نیست تمام دقایق سفر ماه عسل نفس به نفس در کنار هم باشید.
 
در طول سفر حتی اگر شده چند دقیقه در روز برای خود وقت اختصاص دهید و با خود خلوت کنید.

 
لینک مرجع