تالار گفتمان عروس

نسخه کامل: تفاوت بین روش رنگ مو امبره،سامبره، بالیاژ، کالرملتینگ و فویل
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
حتما تا به حال اصطلاحات آرایشی مو مانند بالیاژ، آمبره، سامبره، کالر ملتینگ و فویل را شنیده‌اید. اما چه تفاوتی میان آن‌ها است و به چه معنی می‌باشند؟!
آخرین روشهای رنگ مو که زیاد کورد استفاده قرار می گیرند، آمبره، سامبره، بالیاژ و فویل و کالر ملتینگ می باشند، که امروز تفاوت این تکنیک ها را یاد خواهید گرفت.

بالیاژ
لغت فرانسوی میباشد وبه تکنیکی گفته میشود که درآن آرایشگر آزادانه میتواند هر رنگی را که میخواهد روی موی مشتری انجام دهد و نسبت به روش فویلی نتیجه ی ملایمتری دارد.و توناژ رنگ نسبت به رنگ زمینه تفاوت زیادی ندارد. این تکنیک بین ستارگان هالیوودی و بازیگران سینمایی بسیار رواج دارد.

آمبره
آمبره هم یکی ازمحبوب ترین تکنیکها در سال های اخیر است و محبوبیت آن همچنان ادامه دارد. در رنگ مو به روش آمبره، رنگ تیره از ریشه شروع میشود و هرچه به ساقه میرسد روشنتر میشود. در روش آمبره مثل کوتاهی مو موها را تقسیم بندی کنید و به تعداد  ۸ و ۱۰ تکه گیره بزنید موها را روی صفحه دیسک صاف بازکرده و رنگ کنید.

سامبره
یک آمبره‌ی ملایم و روشن است که رنگ‌ها را طوری ترکیب می‌کنند (و بالاتر به سمت ریشه می‌زنند) که نتیجه به طبیعی‌ترین حالت ممکن برسد. اگرچه، در انتها همه جای مو روشن می‌شود و فقط جاهای اندکی از مو به صورت تیره باقی می‌ماند. روش جدیدی نسبت به آمبره است. سامبره ترکیبی ازآمبره وبالیاژ میباشد تغییر رنگ ازتیره به روشن ملایمتر ازآمبره است.

کالر ملتینگ
روش دیگری هم به نام کالر ملتینگ که مشابه با آمبره و سامبره میباشد با این فرق که از سه رنگ یا بیشتر در موی مشتری استفاده میشود واز هر رنگی در ریشه شروع میکنیم به ساقه که میرسیم نسبت به موی مشتری یک مقدارتوناژ روشنتر میشود و میتوانید از تنوع رنگهای گرم درکنارهمدیگر و یا رنگهای سرد درکنارهم استفاده کرد.

فویل
از فویل برای هایلایت کردن استفاده می‌شود و به دلیل کنترل راحتر و بهتر روی در زمان اجرا، استفاده از چندین رنگ در یک پروسه، مدیریت ساده‌تر مقدار مصرف از ماده‌ی رنگ کننده و جدا کردن موهای مورد نظر به عنوان رنگ پایه (یا رنگ اصلی مو) یکی از تکنیک‌های قدیمی و مورد پسند می باشد. البته این تکنیک هزینه‌ی بیشتری نیسبت به تکنیک‌های دیگر دارد (هزینه‌ی فویل و چند رنگی یا چند بعدی استفاده کردن رنگ‌ها) برای استفاده از فویل نیز باید موها را به قسمت‌های مختلف تقسیم کرد و لایه‌ای نازک از مو را انتخاب کرده، فویل را زیر آن قرار داده و رو را رنگ بزنید و سپس فویل را ببندید.

منبع : مدل مو سورا

 
لینک مرجع