تالار گفتمان عروس

نسخه کامل: دیدنیهای کیش
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
پارک دلفینهای کیش:
مجموعه تفریحی پارک دلفینهای کیش با مساحتی حدود ۱۰۰ هکتار در جنوب شرقی جزیره کیش قراردارد. مجموعه شامل فضای سبز با انواع گونه‌های مختلف گیاهی، باغ پرندگان و اولین و تنها دلفیناریوم در ایران است. در دلفیناریوم این مجموعه گونه‌های مختلفی از پستانداران دریایى از جمله دلفین،شیر دریایى جنوبى، گربه دریایى شمالى، گراز دریایى و پنگوئن نگهداری می‌شوند و مسافران تور کیش می‌توانند از هنرنمایی آنان که توسط مربیان ایرانی تربیت می‌شوند دیدن کنند. در مجموع ۲۱ پستاندار دریایى در استخرهایى با حجم ۱۸۰۰۰ متر مکعب پر شده از آب دریا نگهدارى می‌شوند.
فضای سبز پارک دلفین  شامل بنجامین‌هاى بسیار بزرگ، درختان لور (انجیر معابد)، اوکالیپتوس، آکاسیا، مورد، کهور، گل ختمى، شیشه شور، تکوما، سیاه نوفیلد، کند کارپوس، جونیا پروس و بیش از ۲۵ گونه کاکتوس و سایر گیاهان است که با توجه به وضعیت اقلیمی جزیره کیش و مرجانی بودن خاک آن در نوع خود بی‌نظیر است.
مسافران تور کیش در مجموعه توسط اتوبوس قطاری به پارک پرندگان و سپس به دلفیناریوم هدایت می‌شوند

کشتی یونانی کیش :
در ضلع باختری  جزیره زیبای کیش یک کشتی بزرگ کناره گرفته   که به کشتی یونانی کیش  معروف است. در یکی از روزهای گرم تابستان سال ۱۳۴۵، بومیان جزیره کیش ناگهان کشتی عظیم‌الجثه‌ای را که در نزدیکی روستای باغو به گل نشسته بود، دیدند. هنوز پس از گذشت سال‌ها دلیل به گل نشستن این کشتی در پس پرده‌ای از ابهام است اما گفته می‌شود به علت مه آلود بودن هوا و نبودن فانوس دریایی در سواحل جزیره کیش این اتفاق روی‌ داده است. کشتی یونانی کیش در زمان به گل نشستن متعلق به کشور یونان و بنام کولااف بوده است. این کشتی در ابتدا "شیپور امپراتور" سپس "ناتورالیست" و در سال های بین ۱۳۳۸ تا یکسال قبل از توقف، در مالکیت خطوط کشتیرانی ایران با نام‌های "سیروس فارس"‌، "همدان" در تردد بوده است.  کشتی یونانی  از نظر تاریخی قدمت و اهمیت چندانی ندارد وگذشت زمان کشتی را دچار فرسودگی کرده است. قسمت تحتانی کشتی که در آب است بر اثر برخورد امواج دریا با آن پوسیده و هر آن ممکن است فرو افتد.
پارک ساحلی کشتی یونانی در زمینی به مساحت ۶۰ هزار متر مربع با امکاناتی چون آمفی‌تئاتر، کافه تریا، رستوران ایرانی و لبنانی، غرفه های فروش تنقلات ،کرایه اسکیت، دوچرخه برای میهمانان تور کیش در محیط پیرامون کشتی یونانی در دست احداث می‌باشد.
لینک مرجع