تالار گفتمان عروس

نسخه کامل: اشتباهات رایج در لامینیت
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
اخیراً اصلاح طرح لبخند با لامینیت بسیار مرسوم و تقاضای بیماران برای انجام آن بیشتر شده است.
لامینیت اثر قابل توجهی بر ظاهر و اعتماد به نفس فرد دارد و حتی میتواند موجب تغییر سبک زندگی او شود. اما اگر انجام آن با دقت کافی نباشد میتواند برای بیمار یک اتفاق ویرانگر باشد.
لامینیت یک روش تکنیکی و چالشی است که دندانپزشکان انجام میدهند. لامینیت، رنگ، ساختار و ایراد های دندان را اصلاح میکند. آنها به گونه ای ساخته میشوند که بیمار مشکلی در حین صحبت کردن نداشته باشد. در واقع، لامینیت پر استرس ترین روشی است که ارائه میشود؛ اما در عین حال یک روش خوشایند نیز است زیرا باعث اصلاح طرح لبخند و رضایت بیمار میشود.
در ادامه 9 اشتباه رایج در لامینیت بر اساس تجربه دندانپزشکان ارائه میشود:
اشتباه شماره 1: عدم توجه به بافت نرم
در یک لبخند ایده آل لثه و دندانها باید متقارن باشند. در این مورد باید به ارتفاع لثه و دندان ها و تقارن دندان های نیش توجه کرد. عدم توجه به تقارن قبل از شروع کار میتواند بر زیبایی نتیجه نهایی اثر داشته باشد.
اگر دندان ها نا مرتب باشند با استفاده از روشهای ارتودنسی و جراحی، ایراد های فک و دندان ها را از بین میبرند. ارتودنسی اغلب روش انتخابی درمان میباشد.
اگر دندان ها دارای قوس و ترتیب مناسب باشند، ولی لثه دچار مشکل باشد (به عنوان مثال خنده لثه ای) با استفاده از لیزر مشکل را برطرف میکنند.
رفع مشکلات این چنینی درمان را طولانی میکند اما تا حد زیادی بر نتیجه اثر گذار هستند.
اشتباه شماره 2: عدم انجام قالب گیری
مراحل طراحی لامینیت برای رسیدن به نتیجه مطلوب میتواند بسیار پیچیده باشد. برای انجام لامینیت ، قالب گیری از دندان از الزامات است زیرا به دندانپزشک اجازه میدهد تا تصویر پایان کار را قبل از انجام آن ببیند. همچنین بیمار نیز میتواند نتیجه نهایی را بصورت سه بعدی مشاهده کند. در این صورت دندانپزشک مطمئن میشود که بیمار از نتیجه کار راضی است یا خیر. چه یک دندان نیاز به لامینیت داشته باشد چه بیست دندان، قالب گیری یکی از الزامات است!
اشتباه شماره 3: عدم انتخاب یک دندانپزشک زیبایی متخصص در این زمینه
فرآیند لامینیت یک فرآیند هنری است. یک دندانپزشک باید با ظرافت و دقت این کار را انجام دهد و به شدت به زیبایی نتیجه نهایی توجه داشته باشد. 
اشتباه شماره 4: قانون 4-8-10
ممکن است فردی برای مشاوره به دندانپزشک مراجعه کند و از او بخواهد تا 6 دندان جلو را لامینیت کند. به دلیل اینکه آن فرد در آینه تنها 6 دندان خود را میبیند در نتیجه چنین درخواستی از دندانپزشک خود دارد. 
در واقع، وقتی فردی لبخند میزند 8 تا 10 دندان مشخص میشوند. اگر در طراحی لبخند به این موضوع توجه نشود، نتیجه نهایی ایده آل و مطلوب نخواهد بود. قانون 4-8-10 بدین معنی است که در اکثر موارد باید 7تا 10 و یا 8 تا 10 دندان جلو لامینیت شوند.
اگر فردی از رنگ دندان های خود راضی باشد، یا با بلیچینگ به نتیجه قابل قبول برسد، در این مورد میتواند 4 دندان جلو را لامینیت کرد.
با این حال، در صورتی که فرد برای یک تغییر چشمگیر در لبخند مراجعه کند، باید تعداد دندان های مشخص در باز ترین حالت دهان در حین لبخند را ارزیابی و آنها را لامینیت کرد.
اشتباه شماره 5: از بین نبردن لکه های دندان قبل از لامینیت
یک مشکل رایج در اکثر کسانی که لامینیت کرده اند این است که دندانپزشک به لکه های دندان بی توجه بوده است. البته اگر دندانپزشک از موادی برای انعقاد خون یا رفع خونریزی استفاده کند ممکن است لکه هایی ایجاد شود. در این صورت بهتر است دندانپزشک از محصولاتی استفاده کند که حاوی آلومینیم کلراید باشند.
اشتباه شماره 6: عکس های تکنیکی
عکاسی از هر عمل زیبایی در مراحل مختلف بسیار مهم است. مهمتر از همه ،عکسهای قبل و بعد فرآیند یک سند قانونی برای دندان پزشک و بیمار است.
عکاسی تکنیکی باعث میشود تا دندانپزشک تمام جزییات صورت مانند فرم صورت، حالت لب و... را بهتر ارزیابی کند و نتیجه مطلوب و رضایت بخش را ارائه نماید.
اشتباه شماره 7: عدم ارتباط دندانپزشک با بیمار
برای دندان پزشکی زیبایی بسیار ضروری است که دندانپزشک با بیمار ارتباط برقرار کند. به خواسته هایش گوش کند و راهنمایی های لازم را ارائه نماید. 
اگر بیمار دارای مشکلات خاصی است در مورد عواقب و نتایج کار به صراحت با او صحبت کند. بهتر از قبل از انجام لامینیت با قالب گیری و روش های کامپیوتری نتیجه نهایی را تصویر سازی کرده و به بیمار نشان دهد. اگر بیمار نیاز به ارتودنسی یا جراحی داشته باشد و راضی به انجام آن نباشد، دندان پزشک باید صراحتاً به او گوش زد کند که این مورد بر نتیجه نهایی اثر خواهد داشت.
اشتباه شماره 8: شروع فرآیندی که اصلاً نباید شروع میشد!
اشتباه شماره 7 منجر به اشتباه شماره 8 میشود. طی برقراری ارتباط دندانپزشک با بیمار، دندانپزشک میتواند متوجه مسائل فیزیکی، مسائل روانی، مسائل فلسفی و یا مسائل شخصیتی بیمار شود که نشان میدهد آن دندان پزشک برای آن بیمار مناسب نیست! مسائل مختلفی برای رد درخواست بیمار وجود دارد اما به نفع هر فردی است که گاهی یک "نه" بگوید!
ممکن است عوامل فیزیکی در بیمار برای هر دندانپزشکی به وجود آمده باشد که یک فرآیند را چالشی کند، اما مسائل شخصیتی نیز میتوانند مشکل ساز باشند (به عنوان مثال، دندان پزشک در حین کار متوجه شود که نمیتواند نتیجه رضایت بخشی به آن بیمار ارائه کند).
اشتباه شماره 9: عدم تخصص دندان پزشک در زمینه لامینیت
لامینیت یکی از دشوارترین فرآیندهای دندانپزشکی زیبایی است. موارد زیبایی و تکنیکی بسیاری وجود دارد که یک دندانپزشک زیبایی باید به آنها توجه داشته باشد. تخصص در انجام لامینیت نیازمند وقت و دقت زیاد است.
اکثر مشکلاتی که در لامینیت به وجود می آیند ناشی از عدم تجربه و دانش کافی دندانپزشک میباشند.[تصویر:  1u99_d2fa4b44a30bf248d550595beb68ed36-tarmim.jpg]
لینک منبع:اشتباهات رایج در لامینیت کلینیک دندان پزشکی پرهام
 
[*] 
 
لینک مرجع