تالار گفتمان عروس

نسخه کامل: طرز تهیه تارت تره فرنگی
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
تارت تره فرنگی یک پیش غذای گیاهی خوشمزه و جذاب است که مزه ای متفاوت از بقیهٔ تارت ها دارد.این تارت یک پیش غذای گیاهی اشتها آور است که در کمتر از 40 دقیقه آماده می‌شود. شما می‌توانید با صرف هزینهٔ اندکی این پیش غذا را آماده کرده و در میهمانی‌های رسمی خود سرو کنید. با این مقدار مواد برای 5 تا 7 نفر می‌توانید تارت درست کنید. (بهتر است از قسمت‌های سفید و سبز روشن تره فرنگی استفاده کنید تا به کیفیت لطیف‌تری از این تارت دست پیدا کنید)

مواد لازم :
آرد سفید برای سطح کار
خمیر هزارلا 1 ورق
کره 2 قاشق غذاخوری
تره فرنگی 6 عدد
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه :
فر را تا دمای 190 درجه داغ می‌کنیم. روی سطح تختهٔ شیرینی پزی آرد می‌پاشیم و با وردنه خمیر هزارلا را به ابعاد 25 30x سانتی‌متر پهن می‌کنیم. با یک برش طولی خمیر را از وسط نصف می‌کنیم. خمیرها را به سینی فر که آن را با کاغذ روغنی پوشانده‌ایم، منتقل می‌کنیم.
با چاقو دور تا دور خمیر‌ها را به فاصله 1 سانتی‌متر از لبه، خط می‌کشیم و سطح داخل مستطیل خط کشی شده را با چنگال شیار می‌دهیم. خمیر را به مدت 15 دقیقه در فریزر قرار می‌دهیم و بعد آن را در فر می‌پزیم تا طلائی شود.
در یک تابهٔ بزرگ کره را گرم می‌کنیم و تره فرنگی‌های خرد شده را به آن اضافه می‌کنیم و با نمک و فلفل مزه دار می‌نماییم. سپس آن‌ها را 5 دقیقه تفت داده تا تره فرنگی‌ها نرم شوند و بپزند. در انتها آن‌ها را با قاشق روی خمیر طلائی شده می‌ریزیم و مانند شکل، برش زده و سرو می‌کنیم.
[تصویر:  med103841_0608_leek_tart_l.jpg]
 
لینک مرجع