تالار گفتمان عروس

نسخه کامل: نحوه انتخاب مبل راحتی مناسب برای دکوراسیون داخلی
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
نحوه انتخاب مبل راحتی مناسب برای دکوراسیون داخلی به شما در خرید مبلمان راحتی و کاناپه برای طراحی فضای داخلی منزلتان کمک میکند.

هنگام خرید مبل راحتی چه آگاهی‌هایی را باید از پیش در نظر داشت تا در میان انواع و اقسام طرحها و رنگها و مدلها و بویژه قیمتهای گوناگون، به آنچه براستی مورد نیاز است رسید؟ برخی از آنها را بخوانید.
مبل‌ راحتی از نظر میزان راحتی دو نوع است: راحتی کامل که برای لم دادن و تماشای تلویزیون یا استراحت کاربرد بیشتری دارد و در پذیرایی از مهمان چندان مناسب نیست؛ نیمه‌راحت که اندکی رسمی‌تر است و در طراحی آن سعی شده هر دو منظور تا حدودی کاربرد داشته باشد.

ابتدا مشخص کنید قصدتان استراحت و لم دادن است یا کاربردهایی چون پذیرایی از مهمانان را نیز خواهانید. مبل‌ها از جنبه طراحی و ظاهری به انواع معروف به اسپورت، اِل، مدرن، گرد و... تقسیم می‌شود که براساس دکور، فضا و جای قرار گرفتنشان در منزل انتخاب می‌شود.

راحتی‌های اِل مانند برای فضاهای بزرگ‌تر مناسب است، راحتی‌های کوچک‌تر یا مدرن جای کمتری می‌گیرد، زرق‌وبرقدارها دیگر طرفداری ندارد و... حتما مدتی را که می‌خواهید روی مبل بنشینید در نظر بگیرید تا در صورت طولانی شدن مدت، خستگی یا ضرر جسمی به بدنتان نرسد.

شناخت از علاقه شخصی خود به شما کمک می‌کند که انتخاب‌ها و گزینه‌های خود را به چند کاناپه مشخص محدود کنید و در نهایت کاناپه‌ای را انتخاب کنید که بازتابی از زندگی شما و سلیقه شخصی شما است. اگر سلیقه شخصی و مورد علاقه شما رسمی است، طراحی‌های سنتی، یک کاناپه با پارچه‌های سنتی و روکش‌های رسمی که دارای پایه‌های پیش‌آمده به سبک مبل‌های کلاسیک است، می‌تواند بسیار مناسب سلیقه شما باشد. چنین کاناپه‌ای را در عکس زیر می‌توانید مشاهده کنید.


اگر به دنبال فضای غیررسمی و راحت‌تر هستید، کاناپه‌های مدرن که طراحی به‌روزتری دارند می‌توانند انتخاب خوبی برای فضای شما باشند. این کاناپه‌ها بسیار مناسب فضاهای پر رفت و آمد که اعضای خانواده و کودکان ساعات زیادی را در آن می‌گذارنند هستند، چراکه روکش‌های مبل به راحتی از آن جدا می‌شوند و در هنگام نیاز می‌توان آن‌ها را به سرعت شست. البته در انتخاب این نوع کاناپه‌ها باید دقت زیادی بکنید، چراکه برخی از این کاناپه دوام لازم را ندارند و به سرعت از بین می‌روند.
اگر قرار است این کاناپه وسیله اصلی اتاق نشمین باشد، باید کاناپه‌ای به رنگ خنثی مانند رنگ خاکستری یا رنگ زغالی روشن انتخاب کنید که بیش از حد در فضا به چشم نیاید و با دیگر اجزای اتاق از نظر بصری در هماهنگی باشد. سپس می‌توانید اتاق نشیمن را با وسایل تزئینی رنگارنگ مانند کوسن‌ها، یک صندلی عثمانی، یا یک اثر هنری رنگی تزئین کنید. از کاناپه‌هایی که به رنگ خنثی هستند در هر فضایی می‌توان استفاده کرد. بهتر است رنگ کاناپه را به گونه‌ای انتخاب کنید که فضای شما تحت تاثیر آن قرار نگیرد، زیرا در این حالت هماهنگ کردن دیگر اجزای اتاق با آن کار دشوار و بی‌نتیجه‌ای است.  

اگر قرار است از کاناپه در یک فضای غیررسمی و کم رفت و آمد استفاده کنید، می‌توانید آن را به رنگی برجسته و خاص انتخاب کنید. در این حالت کاناپه شما عنصر اصلی فضا نیست و حتی اگر هم باشد، از آن‌جایی که فضایی که در آن قرار گرفته یک فضای رسمی نیست، می‌توان از آن به خوبی استفاده کرد.
لینک مرجع