تالار گفتمان عروس

نسخه کامل: بهترین و مناسب ترین رنگ برای دیوار منزل
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
انتخاب رنگ مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی منزل تاثیر زیادی دارد که برای این کار باید بهترین و مناسب ترین رنگ برای دیوار منزل را برگزید. هنگامی که به یک فضا وارد می شوید اولین چیزی که می بینید رنگ های موجود در آن محیط است. این رنگ ها می توانند بر روی زیبا یا زشت جلوه دادن عناصر دیگر نیز تأثیر بگذارند. بنابراین انتخاب رنگ مناسب و رنگ آمیزی درست در طراحی دکوراسیون منزل شما بسیار مهم است. با قوانین این مطلب می توانید با یک رنگ آمیزی مناسب و مقرون به صرفه به منزل خود جلوه ای زیباتر بخشید.
انتخاب رنگ مناسب برای اتاق خواب بسیار مهم است. با انتخاب رنگ می توان دانش کمی را در مسیری طولانی انتقال داد، چه از رنگ های خنثی استفاده کنید و چه از رنگ های جعبه ی مداد رنگی یا رنگ های روشن. اکنون قوانینی را که در ادامه آمده دنبال کنید تا بتوانید مناسب ترین رنگ را انتخاب کنید.

قوانین انتخاب رنگ :

ابعاد منزل تان آن را اندازه گیری کنید؛ اگر می خواهید هزینه های خود را کاهش دهید، قبل از  اقدام به خرید رنگ مطمئن شوید تمام سطوحی را که می خواهید رنگ بزنید اندازه گرفته اید و از خریدن رنگ اضافی یا کم پیشگیری کنید.

اگر اتاقهای تاریک با دیوارهای رنگ تیره می خواهید، رنگ آستر و رنگ نهایی را دقیقاً یکسان انتخاب کنید.
عیوب معماری فضای داخلی منزل را با استفاده از رنگهای خنثی که هیچ تضادی با رنگ سقف، کف اتاق و دیوارهای اطراف نداشته باشند بپوشانید.

اصطلاح عشق در نگاه اول برای انتخاب رنگ صدق می کند، بنابراین به احساسات خود در رنگ آمیزی منزل اعتماد کنید. اگر همواره رنگ خاصی را دوست داشته اید به احتمال زیاد از این به بعدم آن را دوست خواهید داشت. فروشگاه های رنگ با انواع سمپل های رنگی منبع بسیار خوبی برای الهام گرفتن هستند.

از تقسیم ارتفاع دیوارها با رنگهای متفاوت بپزهیزید و دیوارها از کف اتاق تا سقف با یک رنگ یکسان بپوشانید. اگر طاق یا آرکی در فضای داخلی منزل موجود باشد آنها را نیز با همان رنگ دیوارهای اطراف بپوشانید. استفاده از رنگهای بسیار روشن باعث می شود سقف بلندتر به نظر برسد.

اگر یکی از اتاقهای خانه شما باریک و دراز است می توانید کاری کنید که کوتاهتر و عریض تر به نظر برسد. برای این کار دیوارهای کوتاه تر را کمی تیره تر از دیوارهای بلندتر رنگ کنید.

اگر می خواهید هماهنگی بیشتری بین رنگ دیوارها و سقف ایجاد کنید، از رنگ دیوارها به مقدار کم در رنگ مورد استفاده برای سقف استفاده کنید.

ابزار با کیفیت باعث دوام رنگ می شود. اگر از انتخاب رنگ خود مطمئن نیستید از متخصصان کمک بگیرید.
همیشه قبل از رنگ کردن دیوار یک ورق کوچک و نازک سفید را رنگ کنید و آن را به دیوار بزنید و حرکت دهید تا ببینید در جاهای مختلف و در کنار لوازم گوناگون چگونه به نظر می رسد. ورق را به دیوار بزنید و ببینید در ساعات مختلف روز و شب و زیر نورهای مختلف ( نور خورشید، سایه، نور مصنوعی و… ) چگونه به نظر می رسد و آیا همچنان برای شما جذاب است.
 
منتو دکوریشن مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی می باشد.
من رنگ سبزو خیلی دوس دارمم ولی نمیدونم چه ترکیبی باید برای هرکدوم از بخشای خونه بکار ببرم که شیک و در عین حال آرامش بخش باشه،میشه راهنمایی کنید؟؟؟
لینک مرجع