تالار گفتمان عروس

نسخه کامل: معیارهای انتخاب تالار عروسی
شما در حال مشاهده نسخه متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
تالارهای عروسی
[تصویر:  0x46cu0dn9bb0mktl1.jpg]
معیارهای انتخاب تالار

انتخاب تالار عروسی - یکی از مهمترین و اصلی ترین بخش های برنامه ریزی جشن عروسی ، انتخاب تالار یا باغ محل برگزاری مراسم است. حداقل شش ماه قبل از تاریخ برگزاری عروسی خود باید نسبت به انتخاب تالار عروسی خود اقدام کنید. برای انتخاب تالار یا باغ عروسی ، باید نکات ریز و درشت را در نظر بگیرید و معیارهای زیادی را در ذهن داشته باشد. در اینجا برخی از مهمترین معیارها برای انتخاب تالار یا باغ محل برگزاری عروسی را ذکر می کنیم.

موقعیت و دسترسی شهری
تالار محل برگزاری جشن عروسی شما می بایست از نظر موقعیت جغرافیایی و دسترسی شهری ، وضعیت مناسبی داشته باشد. شاید مهمترین موضوع در انتخاب تالار عروسی همین باشد. چرا که مهمانان شما می بایست این مسیر را طی کنند و چنانچه دسترسی به محل برگزاری عروسی شما بنا به دلایلی مثل : ترافیک و یا واقع شدن در خارج از شهر ، مشکل باشد باعث کلافه شدن و خستگی مهمانان شما خواهد شد. از طرفی سعی کنید تالار یا باغ محل برگزاری عروسی را در نزدیکی آرایشگاه عروس و آتلیه عکاسی خود انتخاب کنید چرا که خود شما هم می بایست این مسیر را طی کنید و چنانچه این اماکن دور از هم باشند ، دیر در جشن خود حاضر خواهید شد. هیچ چیز بد تر از این نیست که عروس و داماد موقع شام به جشن خود برسند.

ظرفیت سالن پذیرایی عروسی
وسعت تالارباغ عروسی شما ارتباط مستقیم با تعداد مهمانان شما دارد. اگر تعداد مهمانان شما کم هستند ، سالن بزرگ و وسیع برای برگزاری عروسی شما مناسب نیست چرا که مهمانان شما در آن پراکنده می شوند و عروسی شما خلوت و سرد به نظر می رسد. بنابراین در صورتی که تعداد مهمانان شما کم هستند ، یک سالن کوچکتر را برای پذیرایی در نظر بگیرید. در ضمن درهر صورت ، از مسئول تالار یا باغ سوال کنید که در صورت لزوم آیا صندلی اضافه برای پذیرایی دارند یا خیر؟

سقف سالن پذیرایی
سقف سالن یا تالار پذیرایی باید بلند باشد . سالن های با سقف کوتاه دلگیر هستند و مهمانان احساس خفگی خواهند کرد. سقف تالار از نکاتی است که حتما باید در هنگام انتخاب تالار محل برگزاری عروسی ، به آن دقت کنید.

پارکینگ اتومبیل ها
پارکینگ یکی از مهمترین امکاناتی است که باید به آن توجه کنید. تالار پذیرایی یا باغی که جشن عروسی خود را در آن برگزار می کنید حتما باید مجهز به پارکینگ برای اتومبیل ها باشد. قطعا بیشتر مهمانان شما با اتومبیل شخصی خود به عروسی شما می آیند و علاقه ندارند مدت زیادی را در خیابان های اطراف به دنبال جای پارک بگردند و در نهایت نگران امنیت اتومبیل خود باشند. خصوصا اگر ساکن شهرهای بزرگ و شلوغی مثل تهران هستید حتما به این ویژگی توجه کنید.

روکش صندلی ها و رومیزی ها
در هنگام انتخاب تالار یا باغ عروسی ، به رنگ و جنس روکش ها و رومیزی ها توجه کنید. در ضمن حتما به مدیر تالار تاکید کنید که برای مهمانی شما ، روکش ها و رومیزی ها می بایست تمیز باشند و حتی الامکان روز قبل شسته شده باشند و روی این موضوع پافشاری کنید تا متوجه حساسیت شما بشوند. در غیر این صورت ممکن است در روز عروسی شما ، برخی از مهمانان شاهد روکش های صندلی و رومیزی هایی باشند که با انواع و اقسام نوشیدنی ها ، لک شده اند.
[تصویر:  1134361_401.jpg]
میز شام عروس و داماد
معمولا تالار های پذیرایی ، یک میز جداگانه را برای صرف شام عروس و داماد در نظر می گیرند و آن را با گل و شمع و ... تزئین می کنند. برخی از تالارها هزینه این میز را جداگانه محاسبه می کنند و برخی نیز بعنوان هدیه آن را در نظر می گیرند. به طور کلی اگر از نظر هزینه مشکلی نداشته باشید ، ایده خوبی است و می تواند شکلی رمانتیک به مجلس شما بدهد. ضمن اینکه در عکس و فیلم عروسی شما نیز ماندگار خواهد شد.

سرویسهای بهداشتی و سایر امکانات
سرویسهای بهداشتی را فراموش نکنید. خصوصا اگر عروسی شما در فصل های سرد سال برگزار می شود حتما بررسی کنید که سرویسهای بهداشتی به اندازه کافی وجود داشته باشند و در عین حال تمیز و بهداشتی هم باشند. علاوه بر این محل سرویس ها و مسافت آنها تا محل جشن هم خیلی مهم است. امکانات دیگری مثل اتاق بازی بچه ها ، رختکن های زنانه و ... نیز از نکاتی هستند که می بایست به آنها توجه کنید.

هزینه های تالار
برای خودتان بودجه تعیین کنید و به آن پایبند باشید. هزینه های یک تالار عروسی به طور معمول شامل :
" هزینه ورودی " که یک رقم ثابت بدون در نظر گرفتن تعداد مهمانان است
" هزینه غذا و پذیرایی " که معمولا به ازای هر نفر محاسبه می شود و بستگی به تعداد مهمانان ، انواع غذا ، نوشیدنی ، پیش غذا و ... دارد
" هزینه گروه موزیک و سرگرمی " در این مورد عرف این است که حتی در صورت استفاده نکردن از گروه موزیک تالار نیز از شما اخذ خواهد شد.
" هزینه خدمات " که معمولا درصدی از مجموع هزینه ها است که به کل هزینه ها اضافه می شود
" هزینه مالیات برارزش افزوده و عوارض " که طبق قانون پرداخت آن بر عهده شماست
" هزینه تزئینات " مثل : بادکنک آرایی ، گل آرایی و ... که در صورت عدم تمایل شما ، حذف می شوند
هزینه برنامه هایی مثل : آتش بازی ، اسب سواری ، کالسکه سواری و ... که معمولا انتخابی هستند و در صورت عدم تمایل شما از برنامه حذف می شوند
معمولا محاسبه هزینه ها به این صورت است که در هنگام عقد قرارداد ، بخشی از هزینه ها را بعنوان بیعانه پرداخت و تاریخ را رزور می کنید. حدود یک هفته قبل از مراسم، دو سوم هزینه ها را پرداخت می کنید و شب عروسی ، وقتی مطمئن شدید که همه چیز مرتب است و مشکلی در ارایه خدمات نیست ، تسویه حساب نهایی را انجام می دهید.

تست غذا و کیفیت پذیرایی
متداول است که بعد از انتخاب تالار و باغ محل عروسی ، قبل از عقد قرارداد ، کیفیت غذا و پذیرایی توسط مشتری تست می شود. معمولا مشتری یک شب به صورت سرزده به تالار یا باغ رفته و بعد از ملاقات با مدیر تالار تقاضای تست غذا و مشاهده نوع سرویس دهی را می کند. امکان مشاهده نحوه سرویس دهی مهمانداران ، برخورد آنها با مهمانان ، نوع لباس آنها ، کیفیت ظروف پذیرایی و ... از نزدیک ، به شما کمک خواهد کرد که تصمیم نهایی خود را راحت تر بگیرید.

سرکشی و بررسی نهایی
حتما روز قبل از مراسم ، به تالار یا باغ عروسی خود سر بزنید تا اطمینان حاصل کنید که همه چیز مرتب است. تمیزی روکش های صندلی و رومیزی ها ، تعداد صندلی ها ، نور پردازی ، تزئینات و خلاصه همه چیز را بررسی کنید. این سرکشی و حساسیت شما ، به مدیریت تالار نیز ثابت می کند که شما نسبت به همه چیز حساس هستید و در جهت جلب رضایت شما تلاش خواهد کرد
انتخاب و گزینش یک تالار عروسی مناسب و رویایی یکی از مهم ترین تصمیم ها و دغدغه ها برای عروس و داماد است. تالار عروسی مکانی است که عروس و داماد و تعدادی از مهمان ها از عصر تا پایان شب در آن مکان در کنار یکدیگر هستند. بنابراین انتخاب شما برای یک تالار پذیرایی مناسب بسیار مهم است.
بهتر است که عروس و داماد قبل از عروسی شان با یکدیگر به درستی به این تصمیم گیری مهم برسند که چه مکانی مناسب برگزاری جشن عروسی است.
بهتر است ابتدا تصمیم بگیرید که مراسم شما چه نوع جشنی است و بعد از آن به دنبال تالارهای عروسی مجلل و رویایی باشید. شما می توانید برای راحت تر شدن کارتان از سایت تالارنت بازدید کرده و اطلاعات مهم تالارهای پذیرایی را در این سایت مطالعه نمایید.
اگر شما از آن دسته از خانواده هایی هستید که مهمانانتان در یک مکان سربسته راحت تر هستند پس تالارهای عروسی را انتخاب کنید. در غیر اینصورت باغ تالارها برای برگزاری مراسم عروسی بسیار باشکوه و مجلل هستند.
ملاک‌های انتخاب تالار عروسی مناسب
ظرفیت سالن
تالار عروسی با توجه به مهمانان
کیفیت پذیرایی و غذای تالار
موقعیت و دسترسی آسان به تالار
سقف تالار (در صورتی که مهمانان شما زیاد است سقف تالار می‌بایست بلند باشد)
پارکینگ اتومبیل‌ها و جای پارک مناسب برای مهمان‌ها
وجود آسانسور برای تالار
روکش مناسب برای صندلی‌ها و رومیزی‌ها
میز شام عروس و داماد
سرویسهای بهداشتی و سایر امکانات
خدمات جانبی تالار (موسیقی، نورپردازی، گل آرایی و ...)
بهتر است همیشه ما یک تالار دومی با همه ی خصوصیات و امکانات مورد نظرمان در ذهن داشته باشیم که اگر بنا به هر دلیلی نتوانستیم مراسم مان را در روز انتخابی در تالار مورد نظرمان برگزار کنیم سریع به تالار دوم مراجعه کنیم . چون در غیر این صورت مجبوریم دوباره از ابتدا به بررسی و جستجوی تالار بپردازیم و مجبور شویم  تصمیمی عجولانه بگیریم .
ممنون بابت مطلب خوب و کاملتون . به نظر من سرکشی خیلی مهمه چون بعضی تالارها اگه این مرحله سر وقت انجام نشه برای آدم دردسر ایجاد می کنن
آتلیه تخصصی عکاسی و فیلمبرداری عروس ( حسین صفوی )
http://hoseinsafavi.ir/
حسین صفوی عکاس مد و زیبایی دانش آموخته آکادمی عکاسی مد “برید” آمریکا می باشد که از سال ۲۰۰۸  به طور حرفه ای مشغول به فعالیت در زمینه عکاسی مد شد و چهار سال بعد از آن با تلفیقی از عکاسی مد و مستند نگاری در عرصه عکاسی عروس فعالیت حرفه ای خود را آعاز نمود.
برنده 8 دوره جایزه عکاسی مد BREED آمریکا
Breed Academy award 2014
Breed Academy award 2015
Debut Fashion Photographers
Another Escape Magazine
 
 
باید این  10مورد را دنبال کنید برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب محل برگزاری مراسم عروسی با میزان هزینه تعیین شده خود را انجام دهید.
 1)  بررسی کردن تاریخ برگزاری مراسم و رزرو نبودن مح تالار آن :
 پیش از اینکه محل برگزاری مراسم عروسی را بازدید کنید ، دقت  کنید که تاریخ تعیین شده برای برگزاری مراسم خالی است یا خیر . اگر همان باغ یا تالار مد نظر شما است و تاریخ مورد نظرتان قبلا توسط عروس و داماد دیگری رزرو شده بود شما می توانید تاریخ مراسم تان را تغییر دهید .
2 ) گنجایش باغ یا تالار با میزان میهمان شما
بهتر است برای انتخاب تالار پذیرایی و عروسی تان ظرفیت مهیمانان را هم ملاک قرار دهید . به عنوان مثال تالار عروسی بزرگ با میهمانان کم اصلا زیبا نیست یا بر عکس تعداد میهمانان زیاد در یک سالن عروسی کوچک !!!
تعداد میهمانان با ظرفیت سالن عروسی باید با هم تناسب داشته باشد.
 3)درست کردن نقشه بر روی کاغذ برای میهمان
اگر باغ تالار مورد نظر شما از لحاظ پیدا کردن موقعیت کمی پیچیده و مشکل است بهتر است با کمک مدیر تالار نقشه ای از منطقه تالار مورد نظرتان برای سهولت و دسترسی آسان میهمان هایتان درست کنید و در اختیار میهمان های محترمتان قراردهید.
 4) بررسی قیمت های تالار و یاغ 
یکی از مهمترین مسائل که باید در طول مراحل اولیه برنامه ریزی ازدواج به آن توجه نمود ، تعیین کردن بودجه مورد نظر برای انتخاب یک تالار پذیرایی مناسب می باشد. بعضی از تالارها قیمت هایی که به عروس و دامادها نشان می دهند بسیار مناسب می باشد ولی در مرحله پرداخت پول متوجه می شوید که باید هزینه های دیگری مثل ورودی تالار عروسی، بادکنک آرایی، مشعل آرایی، اتاق عقد،  مالیات بر ارزش افزوده و ... نیز علاوه بر هزینه هر نفر میهمان پرداخت نمائید که هزینه بسیار بالاتری از پیش بینی مخارج عروسیتان می گردد. پس مناسب است که در ابتدا از کلیه هزینه های تالار عروسیتان آگاه شوید و آن را در انتخاب هایتان دخیل نمائید.
بهتر است با بودجه مورد نظرتان بهترین تالار پذیرایی را از لحاظ امکانات و کیفیت غذا انتخاب نمایید . سایت بانک تالار این امکان را به شما می دهد که به راحتی تالارهای پذیرایی مورد نظرتان را با یکدیگر مقایسه کرده و از بین آنها مناسب ترین تالارعروسی را انتخاب نمائید.
نکته دیگر که حتما باید از مدیر تالار پرسیده شود ، نحوه پرداخت هزینه می باشد .
5) هماهنگی برای مراسم آتش بازی
اگر دوست دارید میهمان هایتان را در شب عروسی سوپرایز کنید آتش بازی با فشفشه های رنگی و مشعل و .. ایده ی خوبی می باشد.
 6 ) سوال در مورد ریختن نقل و کاغذ رنگی در سالن تالار پذیرایی
در یک عروسی کلاسیک معمولا مرسوم است که بر سر عروس و داماد گل ، پول ، کاغذ رنگی و نقل می ریزند . بعضی از سالن های پذیرایی این اجازه را به شما نمی دهند پس بهتر است قبل از بستن قرارداد این سوال را هم بپرسید.
 7 ) بررسی سیستم صوتی و تصویری باغ
تالار عروسی
از مدیر سالن در مورد سیستم صوتی و کیفیت افکت های نورپردازی و هماهنگی نور و صدا به صورت اتوماتیک پرس و جو کنید .
چون افکت های نورپردازی جلوه ویژه ای به فیلم عروسیتان می دهد.
8 ) تغییر زمان عروسی بنا به هر دلیلی 
یکی از مسائل مهم دیگری که باید از مدیر تالار پرسیده شود سوال در مورد کنسل شدن مراسم عروسی و تغییر آن به روز دیگر می باشد. بعضی از تالارها این اجازه را به شما نمی دهند و شما مجبورید مبلغی به عنوان جریمه کنسل شدن روز مراسم تان بپردازید.
 9) انتخاب تالار پذیرایی دومی
بهتر است همیشه ما یک تالار دومی با همه ی خصوصیات و امکانات مورد نظرمان در ذهن داشته باشیم که اگر بنا به هر دلیلی نتوانستیم مراسم مان را در روز انتخابی در تالار مورد نظرمان برگزار کنیم سریع به تالار دوم مراجعه کنیم . چون در غیر این صورت مجبوریم دوباره از ابتدا به بررسی و جستجوی تالار بپردازیم و مجبور شویم  تصمیمی عجولانه بگیریم .
 10)بررسی غذای تالار عروسی
یکی ار مهمترین نکات عروسی غذای شب آن می باشد. قبل از عقد قرارداد از مدیر تالار پذیرایی در خصوص تست غذا حتما سوال بفرمائید.یکی از راههای بهتر این است که اگر دوستان و یا نزدیکان شما قبلا در این تالار مراسم برگزار کرده از او در مورد کیفیت غذای باغ تالار پرس و جو کنید.
لینک مرجع